קידום אתרים – שאלות ותשובות

קידום אתרים ב – 2021 – האם יש הסמכה מוכרת למקדם אתרים?

אין מוסד רשמי מקובל שמסדיר את נושאי ההסמכה למקדמי אתרים. אין בעולם ארגון שהצליח לנסח כללים בסיסיים לפיהם צריך לפעול מקדם כדי להיקרא באופן רשמי "מקדם אתרים".

ישנם מספר מוסדות בארץ שמקיימים קורסים בנושא קידום אתרים. המוסדות האלה מעניקים לבוגרי הקורסים שלהם תעודת הסמכה. אבל, פרט למוסד שמחלק את התעודה לא תמצאו מוסד אחר שמכיר בהסמכה הזאת.

שוק מקדמי האתרים בעולם וגם בארץ הוא שוק שבו כל אחד יכול למכור את שירותיו כ "מקדם אתרים מוסמך". כמובן שגוגל בעצמו לא מסמיך מקדמי אתרים.

קידום אתרים  2021 – האם אני חייב להתחייב לשנה כדי להתחיל בתהליך?

לא. כדאי לוודא שנקודת היציאה הראשונה מההסכם עם מקדם האתרים תהיה קרובה ככל האפשר לתאריך התחלת העבודה. כך יוכל הלקוח לבחון האם קידום אתרים תורם לעסק שלו באופן כללי והאם מקדם האתרים שבחר משיג תוצאות ששווה לשלם עבורן. במקרה של התחייבות לתקופה ארוכה יותר מחצי שנה קיימת סכנה עבור שני הצדדים. הלקוח מצידו יבין שקידום אתרים הוא בזבוז משאבים מבחינתו. מקדם האתרים יזכה בלקוח לא מרוצה.

מכיוון שלא ניתן להתחייב על תוצאות מדויקות ועל לוח זמנים להשגתן לא כדאי להתחייב לתקופה ארוכה מידי.

קידום אתרים – על אילו תוצאות אפשר להתחייב?

תוצאות החיפוש האובייקטיביות (האורגניות) נקבעות על ידי אלגוריתם סודי שאיש פרט למהנדסי גוגל אינו מכיר. שיטות קידום האתרים שמקובלות היום מבוססות על כללי עזר שגוגל מפרסם לכולם ועל תוצאות תהליכי ניסוי ותעייה. את כללי העזר של גוגל צריך להקפיד וליישם על הצד הטוב ביותר. את תוצאות הניסויים צריך לקחת בעירבון מוגבל.

מכיוון שהגורמים החשובים ביותר בקביעת תוצאות החיפוש אינם נמצאים בשליטתו של מקדם האתרים לא ניתן להתחייב על תוצאות מדויקות. יחד עם זאת, הלקוח חייב לעקוב ולוודא שיש שיפור בביצועים של האתר. מקדם האתרים יכול להתחייב על שיפור בביצועים ומחובתו של הלקוח להגדיר יחד עם המקדם את הקריטריונים למדידת הביצועים לפיהם תימדד הצלחת העבודה.

האם יש כללים ברורים לקידום חוקי של אתר ומי הגדיר אותם?

אין כללים ברורים. ישנן שתי אסטרטגיות עיקריות. כובע לבן וכובע שחור. האסטרטגיות האלה נקבעו על ידי מקדמי אתרים שפועלים בתעשייה ולא על ידי מנועי החיפוש.

קידום אתרים  2021 – האם אאלץ לבנות את האתר שלי מחדש כדי שהקידום יצליח?

השאלה היא מה זה אומר קידום מוצלח עבורנו? כדאי להגדיר מה אנחנו רוצים להשיג בעקבות שכירת שירותיו של מקדם אתרים.

במידה ואנחנו רוצים לממש את מלוא הפוטנציאל השיווקי של האתר שלנו בזירת מנועי החיפוש במהלך שנת 2015 נזדקק בהחלט לאתר ידידותי ככל האפשר למנועי חיפוש. אבל שוב עולה שאלה נוספת: מה זה מימוש מלוא הפוטנציאל? כמה זה שווה במונחים של הכנסות מול הוצאות?

עוד שאלות על קידום האתר? או על שיווק באינטרנט?
זמן מעולה לפנות אלי עכשיו
זמן לא רע לקרוא גם על קידום בגוגל בחיפה

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?