לפרסם יותר לשלם פחות

משפיענית אינסטה INSTAGRAM INFLUENCER

לפרסם יותר, לשלם פחות: הפרסום ברשתות החברתיות במאה ה – 21

כל ארגון שמכבד את עצמו מנהל תקציב פרסום ושיווק למוצרים שלו, גם חברות בעלות ביקושים קשיחים ויציבים לאורך שנים רבות, כמו קוקה קולה או טבע, דואגים להמשיך ולפרסם את המוצרים שלהם על מנת לשמור על הביקושים.

ואתם? גם אם אתם מציעים שירות או מוצר לשווקים מקומיים וקטנים, כדאי שתדאגו לצמיחה שלכם בעתיד על ידי פרסום שוטף, ואם אתם מציעים מוצרים או שירותים לבני 35 או פחות, חשוב שתכירו את שוק משפיעי הדעה ברשתות החברתיות.

בארצות הברית מדובר על שוק של מעל שישה מיליארדי דולרים, שתופס מעל 35% מכלל תקציבי הפרסום השנתיים. יעילות הפרסום ברשתות החברתיות היא גבוהה באופן מפתיע – במיוחד כשאתם עושים את זה נכון.

הדרך השכיחה והיעילה ביותר להגיע לשוק הצעיר דרך רשתות חברתיות, היא לעבוד עם "כוכב עולה" ברשת החברתית המתאימה לכם – כלומר, מישהו שיש לו אמירה, שיש לו חשבון והוא מעלה סטטוסים באופן קבוע. דמות כזו, שמעתה נכנה אותה "דמות משפיעה" ברשת החברתית, עשויה להעביר את המסר השיווקי שלכם ממש כמו אש בדשה קוצים. זה כבר עובד בארה"ב – וזה יכול לעבוד נהדר (ובעלויות נמוכות יחסית) בשוק הישראלי המקומי.

אותנטיות היא שם המשחק

שיווק עלול להתגלות כחרב פיפיות, שאתם בוחרים במסרים לא מתאימים ו"מאבדים גובה" מבחינת נאמנות למותג ודעת הקהל. זה נקרא "שליטה במותג", ובפרסם ברשתות החברתיות זה אולי חשוב פי כמה. אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה נזק שיווקי הייתם גורמים לעצמכם, לו הייתם מפרסמים בראש חוצות שהמוצר שלכם דווקא כן עורך ניסויים בבעלי חיים, שלא כל הפרסום שלכם הוא אמת או שבשנה האחרונה דווקא הפסדתם כסף – בדיוק באותו האופן, הבחירה בשיווק לא מתאים כשאתם בוחרים אושיית רשת משפיעה, עלולה לגרום לכם נזק.

מה שאתם יכולים לעשות על מנת לוודא שאתם "בדרך הנכונה", הוא להקפיד על בחירה נכונה של משפיע הדעה שבחרתם. הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לדעת שבחרתם נכון:

  • הדמות שבחרתם היא דמות פעילה ברשת החברתית הרלוונטית ויש לה כמות גדולה של עוקבים
  • פילוח העוקבים של הדמות שלכם מעלה כי שיעורים גדולים שלהם יכולים להיות הלקוחות הבאים שלכם
  • הדמות שלכם היא יצירתית ועמוקה: יש לה מה להגיד והיא מדברת מהלב
  • המותג שלכם נראה נפלא על הדמות שלה. היא מתאימה לשיווק שלו ואולי אפילו אוהבת אותו או משתמשת בו באופן טבעי.

משפיעי דעה – השיווק של העתיד

בחרו דמות שהיא כמעט מותג בשוק הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ואפשרו לדמות שלכם לשמור על הקול הטבעי והאותנטיות שלה בפוסטים שבהם היא מדברת על המוצר שלכם. אם הדמות שבחרתם מזדהה עם הערכים שלכם ואוהבת את המוצר שלכם (או במילים אחרות – אם בחרתם נכון), המסר יעבור בהיר וצלול לעוקבים, ואתם תראו תוצאות.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?