הסדרה למצליחנים בשיווק ברשת 2023: טיפ #3 – תנו למערכות שלכם לעבוד בשבילכם

שיווק דיגיטלי מצליח דרור אלון

בסדרת המאמרים למשווקים מצליחים בשנת 2021, כבר כיסינו את נושא השיווק מוכוון הלקוח (במקום השיווק וכןן ביטויי מפתח) ואת נושא האופטימיזציה של אתר האינטרנט שלכם שתאפשר ליותר גולשים למצוא בפחות זמן את התשובות והמידע שהם מחפשים. בטיפ הפעם נדבר על השימוש החכם באוטומציה של מערכות ממוחשבות (כולל אתר האינטרנט שלכם, למשל), שיאפשר יותר תנועה, יותר מעורבות ויותר נאמנות למוצר או לשירות שלכם.

למה אוטומציה זה חשוב?

שלא תבינו אותנו לא נכון – שיווק איכותי דורש זמן, מדע אנושי והמון תשומת לב. על מנת לנצל את המשאבים שלכם בצורה היעילה ביותר, אתם חייבים להתקדם ולהשתמש ברובוטים, מערכות אינטליגנציה מלאכותית (שמתקדמות ביכולות שלהן כל העת) ובפקדים אוטומטיים לעשות את העבודה עבורכם. כך, כשאתם יודעים שחלק מהעבודה מתבצעת ללא מגע יד אדם – לכם יש פנאי להשקיע במקומות שהם לא חזרתיים שם באמת חשוב לפעול בתשומת לב.

איפה כדאי להפעיל אוטומציה?

כלים אוטומטיים שכיחים במיוחד בשתי מערכות בולטות שעוסקות בשיווק מעל פלטפורמות דיגיטליות: האחת היא מערכות הדיוור האוטומטיות, והשנייה נותנת "בוסט" לנוכחות שלכם ברשתות החברתיות.

#1 – דיוור אוטומטי

השקיעו פעם אחת בכתיבה איכותית, בגובה העיניים ובהתאם לחתך המאפיינים של הלקוחות שלכם, של דיוורים רלוונטיים ללקוחות שלכם. דאגו למערכת חכמה, בארץ או בחו"ל, שיודעת לשלוח מסרים על פי סדרה של פעולות באופן אוטומטי. דוגמה לכך היא מסר שנשלח אוטומטית אחרי ביצוע רכישה באתר שלכם. דוגמה נוספת היא משלוח מייל עם מידע (כמו למשל חוברת הנחיות) באופן אוטומטי לאחר הרשמה לרשימת התפוצה.

#2 – רובוט הצ'טים של פייסבוק

רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק מאפשרות לכם להטמיע כלים שיעודדו את הלקוחות שלכם ליצור איתכם קשר, ואם זה לא מספיק – אתם גם יכולים לספק ללקוחות שלכם תשובה כתובה מראש עם קישורים למידע נוסף. מערכת דומה תוכלו להטמיע בוואטסאפ, לקבלת תגובה ראשונית ללקוחות שפונים אליכם. זכרו לחזור אישית למי שלא מוצאים תשובה במידע הראשוני, האוטומטי, שמספקים הבוטים של פייסבוק או וואטסאפ!

אופטימיזציה באמצעות אוטומציה

כלים אוטומטיים (כמו למשל AB TESTING של קונסולת המקדמים של גוגל) יכולים לעזור לכם גם לשמור על האתר שלכם מעודכן וגם לבחון אילו גירסאות של עמודים באתר עובדות יותר טוב מבחינתכם. כלים אוטומטיים יסייעו לכם להוסיף תגיות קידום לעמודי האתר ולהפוך את האתר שלכם נגיש יותר. השתמשו בכלים כאלה, על מנת לחסוך זמן בתהליך המקדים של השיווק – ולהשקיע את הזמן ותשומת הלב של צוותי השיווק והמכירות, במקום בו הם באמת נחוצים לקהל המשתמשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם!

גוגל אדז ואוטומציה

אוטומציה ב-Google Ads (גוגל אדז), או Google AdWords כפי שנקראה בעבר, היא כלי שמטרתו לעזור למפרסמים לשפר את ביצועי הקמפיינים שלהם, להגביר את התמורה למודעות ולחסוך זמן בניהול הקמפיינים. הנה כמה דרכים לבצע אופטימיזציה באמצעות האוטומציה ב-Google Ads:

אוטומציה של ההצעות (bidding): ניתן להשתמש באסטרטגיות הצעה אוטומטיות שגוגל מציעה, כמו הצעה אוטומטית לתוך תוך קליק (Maximize Clicks) או הצעה אוטומטית לתוך הרכישה (Maximize Conversions).

הפקת דוחות אוטומטיים: אפשר להגדיר דרך גוגל אדז דוחות אוטומטיים שישלחו לך התראות בהתאם לקריטריונים מסוימים שהגדרת.

סקריפטים: הם קודי JavaScript שאפשר להוסיף לחשבון שלך בגוגל אדז כדי לבצע שינויים אוטומטיים, לגבור על פעולות שגוגל אדז לא מבצעת באופן אוטומטי.

תכנוני קמפיין אוטומטיים: ניתן להגדיר שהקמפיין גוגל אדז יתחיל ויסתיים בזמנים מסוימים, ללא התערבות ידנית.

מודעות אוטומטיות: המערכת של גוגל אדז מייצרת מודעות באופן אוטומטי בהתאם לדף הנחיתה שלך ולמילות המפתח שבחרת.

שימוש ב- Responsive Search Ads: מודעות אלה מאפשרות להכניס מספר כותרות ותיאורים, והמערכת בוחרת באופן אוטומטי את הגרסה האופטימלית לכל חיפוש.

כאשר אתה משתמש באוטומציה, חשוב לבדוק תדיר את הביצועים ולוודא שהאוטומציה מגיעה למטרות שהגדרת. אוטומציה היא כלי חזק, אך היא לא תחליף לביקורת ולהתערבות ידנית של מנהל קמפיין גוגל אדז מקצועי במקרים מסוימים.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?