קידום ויראלי בגוגל וברשתות חברתיות 2024

שיווק ויראלי – תופעה מדבקת

סת' גודין, גורו השיווק האמריקאי, התייחס בתחילת דרכו לרעיון הוירוס – המחשבה כי בדיוק כמו שמוירוס יכולה להתחיל מגפה כך גם ממוצר אחד, יחיד, יכולה להתחיל מגפה. בכדי שהמגפה תתחיל יש צורך בסוגים שונים של נשאים – אקטיביים ופאסיביים בדיוק כמו קונים. עכשיו תחשבו על הרעיון במושגים של אינטרנט – אם היינו יכולים להידבק ב"מחלה" דרך האינטרנט הרי שוירוס בישראל היה "פוגע" לא רק באוכלוסייה המקומית אלא באוכלוסייה העולמית כולה. כך בשיווק באינטרנט – רעיון שמתחיל בחברת סטארט אפ אינטרנטית קטנה יכול להשתלט על העולם (עיין ערך ICQ) – הכל בזכות נשאים "מקשרים" – הלא הם אנשי השיווק.

שיווק ויראלי ורשתות חברתיות

הדרך הזולה, המהירה והקלה ביותר להגיע לקהלי יעד מפולחים באמצעות שיווק ויראלי היא דרך הרשתות החברתיות. כל קהילה שקיימת און ליין היא קהילה עם פוטנציאל צרכני ובתור שכזאת ראויה למאמץ שיווקי שמטרתו להתאים לה את המוצר או השירות שאת חשיפתו ומכירתו אנו מקדמים. משקיעים למיניהם  ניתן למצוא ברשתות מקצועיות כגון איקדמי(Ecademy), עובדים פוטנציאלים ניתן למצוא ברשתות ייעודיות – דוגמת Linkedin, בעלי עניין משותף לשותפויות עתידיות ניתן למצוא בקהילות הפייסבוק או בטוויטר וכן הלאה. בעידן בו לכל אחד יש יוזר ברשת חברתית – ניתן להתחבר לכולם דרך הרשתות. השאלות החשובות הן – איך עושים את זה ולמי בדיוק כדאי להתחבר כדי לקדם את המוצר או השירות שלנו?

שיווק וירלי באינטרנט – משווקים ויראליים

השימוש האינטנסיבי ברשתות חברתיות באינטרנט מעלה שתי שאלות מרכזיות.

האחת: באיזו רשת חברתית כדאי לרכז מאמצים? התשובה תלויה בפלח השוק בו בחרתם להתמקד, במאפייניו הדמוגרפיים  ובדפוסי השימוש שלו. כך למשל סקרים מראים שהגיל הממוצע של משתמשים בלינקדאין גבוה יותר משל אלו המשתמשים בטוויטר ובפייסבוק. קבוצות שונות באוכלוסייה גולשות יותר או פחות ברשתות חברתיות שונות. חשוב לזכור שעולם הרשתות החברתיות, בדומה לעולם הקידום האורגני בגוגל  משתנה ללא הרף, ומה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה. לכן על המשווק הויראלי שבחרתם להתמצא בטרנדים והמגמות העכשוויים, כדי שפעולת השיווק תתבצע במקום הנכון. ומה לגבי המסר הנכון?

השאלה השנייה שחשוב לשאול היא אילו פעולות יש לנקוט כדי שמאמצי השיווק הויראלי יישאו פרי? שיתוף חוויות ותכנים היא חלק מהנטייה הטבעית שלנו כבני אנוש – שתופסת תאוצה הודות לפריחתן של הרשתות החברתיות. ישנן אסטרטגיות שיווקיות מגוונות שנועדו לעניין את הלקוח הפוטנציאלי במה שיש לנו להגיד ולגרום לו להפיץ את המסר הלאה. אחת מהם היא יצירת סרטון ויראלי והפצתו בפרסום ביוטיוב דרך גוגל אדס, דרך נוספת היא עריכת תחרות "לייקים", כתבות יחסי ציבור, יצירת תכנים מעניינים ועוד. ישנן אינספור פעילויות שאפשר לבצע, השאלה היא מה ידבר יותר לקהל היעד ועד כמה המשווק הויראלי שבחרתם מספיק ורסטילי כדי לעמוד במשימה?

רוצים להפוך לשיחת היום (ומחר ומחרתיים) ברשת?
זה הזמן לפנות לדרור לתחילת תהליך קידום אורגני בגוגל

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?