לקוחות צעירים? כך תשתמשו ברשתות החברתיות כדי להגיע אליהם

שיווק לצעירים

כבר בשנת 2020, שוק השיווק לצעירים, דרך שימוש בדמויות מפתח ברשתות החברתיות הוערך בכמעט 10 מיליארדי דולרים. מה סוד הקסם של צעירה שרוקדת ומשתמשת במשחת שיניים או לובשת חולצה מפורסמת? מסתבר, שהפרסום דרך אושיות רשת עובד – וכדאי לכם להכיר אותו, במיוחד אם קהל היעד שלכם מורכב בעיקר מבני 35 או פחות.

דור ה – Z כבר לא ממש צורך את ערוצי השיווק המסורתיים

הכללים משתנים במהירות, ומשווקים שלא מתאימים את עצמם – מוצאים את עצמם בחוץ. בני דור ה – Z (מתייחס בדרך כלל למי שנולדו אחרי שנת 1990, כלומר בני 25 או פחות) מאתגרים משווקים (במיוחד את אלה שהם בני יותר מ -25 J) בפלטפורמות, בסוג המסר ובדרכי השיווק היעיל. הם לא רואים טלוויזיה, לא שומעים רדיו ולא קוראים עיתונים – איך תעבירו אליהם את המסרים השיווקיים שלכם?

בדרך כלל מי שמשווקים מוצרים (או שירותים) לבני דור ה – Z נסמכים על שני ערוצי תקשורת: שלטי חוצות או הרשתות החברתיות (דרך הסמארטפון, כמובן). הרשתות הרלוונטיות הן בעיקר טיק טוק ואינסטגרם. באינסטגרם – מעל 60% מהמשתמשים בהם בני פחות מ – 35, ובטיק טוק כמעט מחצית מהמשתמשים הם בני 19 או פחות.

איך מגיעים אל הלקוחות הצעירים שלכם דרך הרשתות החברתיות? ובכן, דרך אחת היא להשתמש במובילי דעה, דמויות משפיעות ובעלי חשבונות עתירי עוקבים (או לקוחות פוטנציאליים) שיפרסמו את המוצרים שלכם. באינסטגרם אתם יכולים למצוא חשבונות מפתח כמו ספורטאים, זמרים, רקדנים ואנשי הברנז'ה המקומית, בטיק טוק תמצאו יותר אושיות רשת שצמחו מתוך הפלטפורמה עצמה (כמו למשל הרקדנית צ'רלי ד'אמליו, אדיסון ריי ואחרות, לכל אחת מהן מעל 40 מיליון (!) עוקבים.

סיפור ההצלחה של גוצ'י – ככה עושים את זה נכון

בשנת 2019, החליטה חברת גוצ'י לבחון את שוק מובילי הדעה ברשתות החברתיות – והפכה למובילה באפיק שיווק חדש ויעיל. גוצ'י פרסמה את הבושם החדש שלה, ולשם כך שכרה את שירותיהם של 23 מובילי דעה באינסטגרם. הפרסומים שנוצרו על ידי אותם אושיות רשת היו יצירתיים במיוחד וזכו לחשיפה עצומה. החברה הרוויחה כמעט מליון עוקבים חדשים בזכות הבחירה לפרסם דרך הרשתות החברתיות.

קצת נתונים על הרשתות החברתיות

בניגוד לפייסבוק, טוויטר ואפילו יוטיוב – אינסטגרם וטיק טוק מרכזות קהל צעיר במיוחד ונמצאות בעלייה מתמדת של שיעורי השימוש והחשיפה בהן. בואו נראה קצת מספרים:

פייסבוק

הושקה ב: 2004
כמות משתמשים פעילים: כמעט 2.5 מיליון
גיל ממוצע של המשתמשים: 40
שינויים במעורבות המשתמשים מאז 2017: ירידה של 26%
עלות ממוצעת לפוסט של בעלי דעה: כ 400$

אינסטגרם

הושקה ב: 2010
כמות משתמשים פעילים: כמיליארד
גיל ממוצע של המשתמשים: 30
שינויים במעורבות המשתמשים מאז 2017: עליה של 6%
עלות ממוצעת לפוסט של בעלי דעה: כ – 600$

טיקטוק

הושקה ב: 2018
כמות משתמשים פעילים: כ – 800 מיליון
גיל ממוצע של המשתמשים: 25
שינויים במעורבות המשתמשים מאז 2017: עלייה של 2,500%
עלות ממוצעת לפוסט של בעלי דעה: 1,200 דולרים

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?