הפיקסל של פייסבוק(מטה) – החבר הטוב ביותר של המפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם

PIXEL 1 FACEBOOK

נניח שיש לכם חנות מקוונת בה אתם מוכרים מוצרים ואביזרים לבית. מבקרת שהגיעה בדרך כזו או אחרת לחנות שוטטה בה, התרשמה מהמלאי המגוון ואפילו מצאה שטיח אמבט שמצא חן בעיניה, והיא שקלה לקנות אותו. הקונה הפוטנציאלית הוסיפה את השטיח לעגלת הקניות, אך מעולם לא הגיעה לקופה ולא השלימה את הרכישה.

נראה אבוד? חשוב לדעת שניתן לעשות הרבה כדי להפיק, בסופו של דבר, הכנסות מאירועים כמו אלה ודומים להם (למשל, לקוח ששוטט זמן רב בחנות, בחן מוצרים שונים אבל לא הוסיף אף אחד מהם לעגלה).
למעשה, עסקים שמשקיעים בשיווק דיגיטלי ולא לוקחים בחשבון שאירועים כמו אלה מתרחשים על בסיס יום יומי, יתקשו להתמודד לאורך זמן עם מתחרים שהפרסום המקוון שלהם כולל שימוש בכלים עוצמתיים, כמו למשל הפיקסל של פייסבוק.

רימרקטינג (שיווק מחדש), ולמה בכלל צריך אותו?

אנחנו חיים בעולם מלא גירויים ורגילים לכך שאנחנו צריכים לחלק את תשומת ליבנו בין מוקדים שונים. ייתכן שהקונה שתיארנו פנתה לענות למייל דחוף שהגיע, אולי הילד הקטן שלה התעורר, אולי היא רצתה לשאול את בן זוגה אם להוסיף לשטיח האמבט גם שני חלוקי רחצה חדשים, ועד שקיבלה תשובה – שכחה מהאירוע ולא השלימה את הרכישה. מה שחשוב לדעת הוא שאפשר לעשות הרבה כדי לנצל אירועים כאלה כדי למקד את מאמצי השיווק ולהשיג עסקאות.

באופן כללי מדובר בתחום המכונה "Retargeting" (או "Re-marketing") ובעברית "שיווק מחדש" (אם כי בז'רגון המקצועי נאמר, למשל, "טירגטנו"). הפיקסל של פייסבוק הוא כלי ריטרגטינג יוצא דופן, הוא מאפשר לא רק "לטרגט" גולשים שכבר ביקרו באתר ולהציג להם מודעות רלוונטיות אלא גם "לצבוע" גולשים כאלה לפי מאפיינים של פרופיל הפייסבוק שלהם, בתנאי שדף פייסבוק כלשהו היה פתוח אצלם באותו דפדפן שהשתמשו בעת שנשתל הפיקסל במכשיר הקצה שלהם או בחשבון שלהם בענן.
"צביעה" באמצעות הפיקסל של פייסבוק מאפשרת למפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם ליצור קהלי יעד מותאמים, "קהל חם" של לקוחות פוטנציאליים בעלי מאפיינים דומים לאלה של גולשים שאצלם הפיקסל נשתל במחשב, בטלפון הנייד או בפרופיל כלשהו שלהם הנשמר בענן.

גוגל אדס ותפקידו כאן

בעולם השיווק הדיגיטלי, היכולת לשיווק מחדש לקהל שכבר הביע עניין היא מרכיב קריטי, וכאן נכנס לתמונה גוגל אדס. עם כלים כמו גוגל אדס, ניתן לבצע פעולות שיווק מחדש (Retargeting) בצורה מדויקת וחכמה, שמתבססת על התנהגות המשתמשים וההעדפות שלהם. דומה לפיקסל של פייסבוק, גם גוגל אדס מאפשר למפרסמים ל"צבוע" משתמשים על פי התנהלותם באינטרנט, מה שמאפשר להתאים מודעות בצורה שתהיה הכי רלוונטית ומקסימה את הסיכויים להמרה.

אבל התחרות בשוק המודעות הממומנות חריפה, ולכן יצירת קמפיינים בגוגל אדס דורשת מחשבה עמוקה ואסטרטגיה מנצחת. היכולת לעקוב אחרי גולשים שביקרו באתר אך לא ביצעו רכישה, לדוגמה, ולהציג להם מודעות שוב ושוב במקומות ובזמנים אסטרטגיים יכולה להגביר את הסיכויים שיחזרו ויבצעו פעולה.

ובזמנים בהם המתחרים שלך גם עושים שימוש בגוגל אדס, חשוב לזכור כי היצירתיות במסרים וההבנה העמוקה של הקהל יכולים לקבוע מי ייקח את תשומת הלב. כלי האנליטיקה והבינה העסקית שגוגל אדס מציע מאפשרים לנתח באופן עמוק את ביצועי הקמפיינים ולהתאים אותם בהתאם, תוך קביעת תקציבים יעילים שיאפשרו רווחיות גבוהה יותר תוך התמודדות עם התחרות.

הכול מתחיל בפיסת קוד בת כמה שורות

מבחינה טכנית, הפיקסל של פייסבוק הוא פיסת קוד קצרה, בת כמה שורות, שיש לקבל מפייסבוק, באמצעות כלי ה- Events manager של ממשק Facebook Business Manager (המשמש מפרסמים ברשת החברתית הגדולה בעולם). את פיסת הקוד יש לשלב באתר שלכם לפי הנחיות מפורטות של פייסבוק או, בפלטפורמות מסוימות כמו wordpress, תוך שימוש בפונקציות הטמעה אוטומטיות.

נשמע פשוט? מבחינה טכנית זה באמת לא מסובך, אם כי כבר בשלב זה יש לבצע בחירות שישפיעו מאוד על האפשרויות שהפיקסל של פייסבוק יעמיד לרשותנו. כך למשל נידרש להעניק לפיקסל שם ולבצע הגדרות שונות הנוגעות לאופן הצלבת נתונים שהפיקסל אוסף מול כאלה שכבר נמצאים ברשותנו (למשל בזכות העובדה שמדובר בגולש בעל פרופיל משתמש באתר שלנו).
בעבר ניתן היה לקבל מספר פיקסלים לשימוש באתרים ובמסעות שיווק שונים של אותו מפרסם אולם כיום לכל מפרסם מוקצה פיקסל אחד קבוע כך שאין שום מקום לטעויות.

ואז הדברים מתחילים להיות מעניינים באמת

מומחי שיווק דיגיטלי המכירים לעומק את הפייסבוק פיקסל מבינים את ערכו האמתי. בין היתר ניתן להגדיר לפיסקל לערוך רשימות נפרדות לפי סוג האירוע שהוביל לשתילתו, כגון מי שהשלימו רכישה, מי שנרשם כמשתמש, מי שהוסיף מוצר לעגלה, מי שהשתמש בפונקציית החיפוש באתר, מי שביקרו בעמוד כזה או אחר, מי שמילאו טופס צור קשר, מי שחיפשו כתובת פיסית של בית העסק ועוד. ניתן להגדיר שלל סוגי המרות ולעקוב אחריהן, "לצבוע" גולשים וליצור רשימות שיווק ממוקדות ושלל דרכים נוספות שמקצוענים בתחום השיווק המקוון צריכים להכיר כדי שיוכלו לנצל את הפיקסל של פייסבוק בצורה אופטימלית עבור לקוחותיהם.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?