הסדרה למצליחנים בשיווק ברשת 2024: טיפ #2 – ניתוח התנהגות הגולשים

הצלחה בשיווק באינטרנט

קידום אתרים של לפני חמש שנים התרכז בעיקר בביטויי מפתח. אם הגולשים שלכם מחפשים בגוגל את הביטוי "מכוניות להשכרה" או "השכרת מכוניות" – זה הרי משנה את כל התמונה. היום, בתחילת העשור השני של המאה ה – 21, החוקים השתנו מקצה לקצה, ומנוע החיפוש שללא ספק שולט בכיפה (הוא גוגל, אם היה ספק) מכתיב התנהגות שיווקית שונה לחלוטין שמתייחסת לעוד נתוני הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

חשוב להבין את הנקודה הזו: אם ביטוי המפתח יופיע בשיעורים טובים במאמר, אבל הגולשים שלכם יצאו ממנו במהירות – הוא יתדרדר בתוצאות החיפוש. אתם חייבים לייצר לא רק תוכן ממוקד – אלא גם כזה שיתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. איך עושים את זה? כל הטיפים שחשוב שתכירו, בשני בסדרת המאמרים שלנו על שיווק מדוייק לשנת 2024.

גוגל אדס ותרומתו

גוגל אדס הוא לא חדש בשוק, אך הכוח שבו ממשיך להתפתח ולהשתנות כאשר הטכנולוגיה מתקדמת. בזמנים שבהם קידום אתרים הסתפק בשילוב ביטויי מפתח, גוגל אדס נתן את האפשרות להביא לתוך המשחק את הדינמיות של פרסום ממומן. זה כלל לא רק מילות מפתח, אלא גם מגוון של פרמטרים אחרים שמאפשרים יעילות מירבית בהגעה לקהל היעד.

בעוד שבימי ההתחלה התמקדנו במילים בלבד, היום גוגל אדס מאפשר לנו להתמקד באופן ממומן בדמוגרפיה, אינטרסים, מקום מגורים ואף התנהגות גלישה קודמת. אם פעם היינו חושבים על הגולש בצורה מאוד אבסטרקטית, כיום יש לנו את היכולת להכיר אותו הרבה יותר מקרוב.

השימוש בגוגל אדס באופן נכון יכול להפוך את אתר האינטרנט שלכם לכלי עסקי בלתי נתפס. זה לא רק עניין של לקבל תנועה – אלא לקבל את התנועה הנכונה, את הגולשים האיכותיים שבאמת מעוניינים במה שיש לכם להציע. ההשקעה בגוגל אדס, אם מתבצעת באופן ממומן וממוקד, היא השקעה שתשוב אליכם בתשואה גבוהה.

קונסולת המפתחים של גוגל

האוצר הבלום שגוגל מספקת למי שמבינים בפיתוח וקידום אתרים, תאפשר לכם הרבה יותר מאשר מבט מרפרף על תכונות האתר שלכם. על מנת לדעת שהאתר שלכם לא רק מושך אליו מבקרים אלא גם שומר אותם ואולי אפילו מוביל אותם להגשמה של מטרות שקבעתם (כמו רכישה או מילוי פרטים והרשמה לניוזלטר שלכם) – תוכלו לעבור על נתוני האתר בקונסולת המפתחים של גוגל, ושם לקבל את כל המידע שאתם מחפשים. הנה כמה דגשים שיעזרו לכם לשפר את האתר שלכם לקראת הגדלה בפעילות העסקית שמאחוריו:

  • מה אנשים מחפשים, ודרך אילו ביטויי מפתח הם מגיעים אליכם?
    האם באתר שלכם יש די תוכן בנושאים הללו? האם התוכן עדכני ומדוייק? האם הוא מקיף וברור?
    האם תוכלו לשפר או להוסיף תכנים לאתר מסביב לנושאים שהלקוחות שלכם מחפשים?
    טיפ: שכחו את הגישה השיווקית שתעודד אתכם להעמיס דפים מסביב לביטויי מפתח ללא ערך לגולשים. היו קונקרטיים, ספקו מספרים ודוגמאות, תנו כלים והנחיות ספציפיים – או בקיצור, ספקו ערך אמיתי לגולשים שלכם
  • אילו עמודים באתר שלכם מרכזים את הפעילות מסביב לביטויי המפתח?
    מה הופך את העמודים האלה למוצלחים? מה מעניין בהם?
    האם אפשר להעתיק את המבנה או המשתנים המוצלחים בעמודים אלה גם לעמודים אחרים?
  • אילו עמודים משאירים את הגולשים מעוניינים לאורך זמן, ואילו עמודים באתר שלכם הם בעלי שיעורי הנטישה הכי גבוהים?
    שפרו את הדפים המהווים את השערים המרכזיים ל"בריחה" של לקוחות – ספקו עוד קישורים, עוד טיפים מעניינים, הוסיפו, שפרו ושני את העמודים הבעייתיים.
  • ההיבטים הטכניים: האם יש בעיות בעמודי האתר? קישורים שבורים? בעיות בגלישה סלולארית?
    אם כן – תקנו את כל הבעיות.

הנוסחה להצלחה: מיקומים גבוהים, עמודים מעניינים ומטרות ברורות

כשהאתר שלכם הוא מעניין, הוא ממוקד ועדכני, הוא סובב סביב ביטויי המפתח והנושאים שהלקוחות שלכם מחפשים והוא מוביל את הגולשים לפנות אליכם – הוא עושה את העבודה שלו כזרוע שיווקית חשובה במערך המכירות שלכם. השקיעו באתר שלכם לביצועים טובים יותר – ותגלו ששיווק דיגיטלי, אכן יכול לעשות פלאים לכמות הפעילות העסקית, של כל עסק.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?