קידום אורגני בגוגל – הסבר מקצועי

digital-marketing-seo-photo-concept-idea-with-special-infographic-content

גוגל משתדל לשטוח בפנינו תוצאות רלוונטיות, נאות ומאירות. יעד זה נתקל בדפוסים שונים של מניפולציות מצדם של אנשי הקידום האורגני במנועי חיפוש. על קבוצת אנשים זו לא נמנים בדיוק אנשים שמכירים באידיאל הנימוסים החצרניים בנוסח ימי הביניים. הללו לא יבחלו בשום אמצעי שיקנה להם דריסת רגל בסביבת רוכשי מרכולתם הפוטנציאלים.

גם ישו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש וכן ההיסטוריה הצבאית המכובדת של צרפת נפלו קורבן למעלליהם של אלה. מומחי הפסיכולוגיה יטענו בוודאי שיתרונות הפיתוח העסקי האינטרנטי נפלו קורבן לשיגיונות, אשליות ושיגעונות של כאלה הרואים בזירת הקידום ברשת מעין שלמות רציונאלית שהוכתבה על ידי אינטרסים מוגדרים בבירור. אין זו טענה רצינית.

אם מדובר בשלמות רציונאלית כיצד ניתן להסביר את הדחף לשנות את תכנית השיווק באינטרנט חדשות לבקרים. אל נגרע עינינו מתקציב הפרסום שלעתים מגיע לסכומי השתוללות חסרת רסן ממש. למרות ההשקעה ההולכת וגדלה בפרסום אינטרנטי עדיין מלוא כובד המשקל מכוון לזירות הקידום והשיווק המסורתי. כושר ההמצאה של אנשי הפרסום בא לעזרם בבואם לתת הנשמות אחרונות לבן לווייתם הגוסס – השיווק של פעם. לקוחותיהם של אנשי פרסום אלה שכחו שערך הכסף נקבע על ידי הסכמה כללית והוא המייצג את צרכינו בדיוק כפי שהמצאת האותיות מייצגת את רעיונותינו. המשפט האחרון נכתב בהשראתו של ההיסטוריון בן המאה השמונה עשרה – אדווארד גיבון. הוא ניסה לתת הסברים לשקיעתה ונפילתה של האימפריה הרומית. הוא אמנם לא כתב ספר על שיווק באינטרנט לעסקים , אבל, אנו כאן מנסים לתת הסברים להישארותו בפסגה של הפרסום המסורתי לאור התמורות הדיגיטליות המסנוורות את חייהם של מנהלי השיווק בשני העשורים האחרונים כמעט. בלי התייחסות לתמורות האלה השיווק באינטרנט קורס.

 שיווק סחורות באינטרנט בעזרת גוגל

הוצאת סחורה למכירה במחיר נקוב אינה דומה לרכישת מוצרים לאחר מחקר מעמיק. הסקר המלומד שמבצע הקליינט הנבון נותן לו, לכאורה, לגיטימציה לבצע רכישה וממש לקנות ברשת.
"מדף האינטרנט" או יותר נכון לאמר, שלמדף הסחורות והשירותים המוצעים באינטרנט יש את כל הסממנים שנמצאים מאוחדים בתוך הסניגוריה שמלמדת עליו תורת השיווק האינטרנטי. אך בל נטעה, רשת האינטרנט כזירה לקידום העסק היא ערב רב של מתודות חסרות שחר. או כך לפחות נראה למסתכל מבחוץ.

 

שיווק במדיה חברתית התפתח בעוד אנו השתעשענו לנו על ברכי השיווק המסורתי. למרות שבחינה מדוקדקת של ההיסטוריה של שיווק באינטרנט מעלה את המחלוקת בדבר ההבדל העמוק בין השיווק המסורתי לזה האינטרנטי.

אמנם אין די בטכנולוגיות מתקדמות כדי לקדם מכירות או לפרסם מכירת סחורה בשוק היעד, אולם, על מנת להביא קדימה את סודות הקידום האורגני בגוגל הדרושים ולחדד את המסר פרסומי שומה עלינו לבחון בזכוכית מגדלת דיגיטלית את עולם האינטראקטיב שיאפשר לנו לבשר ללקוחותינו מה עובד באמת בתוך מאמצי השיווק. בנית עמודי נחיתה ייעודיים איננה בהכרח עורק כסף עשיר אותו עלינו לצלוח. אך אל לנו להתענג על הבטלה, תחושת החיוניות תחזור אלינו בשנייה בה נכתוב לפנינו טיפים לקידום מאמץ שיווקי. אין מדובר אך ורק בכלי הידוע לשמצה "קידום אתרים" או בכל עצה קידומית אחרת. הנצחון בשיווק ומכירות ברשת האינטרנט לא יגיע, אמנם, רק מקידום ממומן בגוגל(google ads), אבל, קהל המטרה באינטרנט לא ידלג על האתר שלנו מתוך רוממות מחשבותיו אלא מתוך עצלנות גרוטסקית.

שיווק ברשת עכשיו!

אתרי אינטרנט טקסטואליים פשוטים היו מקובלים בשנות התשעים ולמרות שקידום אתרים במנועי חיפוש (Search Engine Marketing) מבוסס על היכולת של מנוע החיפוש לקרוא טקסט בלבד התפתחו כיווני שיווק ומתודולוגיות נוספות כמו שיווק מבוסס כתבות ופרסומי עיתונים (Article Marketing, PR Marketing).

הקושי הגדול בתיאור קו המחשבה של מנהל תוכן לאתר נובע מהמספר הבלתי נתפס של האפיקים המרכזיים לשיווק באינטרנט. לא כל מי שאחראי על סידור הטקסטים באתר האינטרנט יכול לעסוק בכתיבת תוכן מקצועי. לכן, שירותי קידום כוללים תמיד גם את הכתיבה השיווקית. שיווק חכם ברשת מבטיח יחס המרה שיביא מספר הולך וגדל של לקוחות חדשים.

שכלול הסגנון הוא זה שיגרום למנהל התוכן באתר להניע את הלקוח לפעולה. בניית אתר רגיל, שאינו אינטראקטיבי ובלי קריאייטיב מושקע, מרסן מעט את ההשתוללות של ההשקעה בשיווק ברחבי הרשת. רק מתודולוגיה מסודרת טומנת בחובה את שיא השלמות. לפחות ברמת הפוטנציאל.

אתם מוזמנים ליצור קשר כדי לקבל פרשנות לטקסט שזה עתה קראתם.

כאן אפשר לקרוא על קידום בגוגל בחיפה

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?