פרסום ממומן וקידום אורגני – איך לשלב ביניהם ומתי

כאשר מדברים על קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן, בדרך כלל משווים בין שני הכלים, מציגים את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ודנים בשאלה האם להשתמש באחד או באחר.

האמת היא, שלא חייבים לבחור בדרך אחת בלבד. עסקים יכולים לקבל תועלת רבה הן מהקידום האורגני והן מהפרסום הממומן, בייחוד כאשר משלבים ביניהם בחוכמה.

אז איך אפשר לשלב את מאמצי הקידום והפרסום הממומן שלכם על מנת להפיק את המירב משני העולמות? או, אולי השאלה הנכונה יותר היא לא "איך?” אלא "מתי?”

בדיקת ביטויי מפתח לפני בחירת כלי השיווק האינטרנטי

כפי שאתם יודעים, לפני שמתחילים בתהליך של קידום אורגני, יש לבחור את ביטויי המפתח הרלוונטיים בהם אנחנו מגלים שכדאי לקדם את המוצר או השירות במנועי חיפוש.

גם אם נבחרו ביטויים שיש להם חיפוש נרחב, לא בטוח שהביטויים האלה יביאו לאתר שלנו גולשים שייצרו אינטראקציה והמרות. כלומר, בחירת הביטויים הפופולריים ביותר אינה ערובה לכך שהפרויקט הקידום יניב הכנסות.

תארו לעצמכם שאתם מגלים את זה אחרי שהשקעתם חצי שנה בקידום הביטויים האלה באמצעות SEO.
בדיקה של ביטויי מפתח באמצעות אדוורדס יכולה לתת אינדיקציה לגבי היעילות של הביטויים הללו באתר שלכם ובכך לייעל גם את תהליך הקידום האורגני.

קידום אורגני בגוגל – מיקוד לאזור גאוגרפי

אמנם ישראל מספיק קטנה כדי שחברות רבות יוכלו להציע שירות "בכל הארץ", קידום של ביטויים ממוקדי אזור גאוגרפי כמו: "גן אירועים במרכז" לעתים קרובות יעיל יותר מאשר קידום של ביטוי גנרי כמו "גן אירועים".

לביטויים ממוקדים כאלה יש פחות תחרות והםמורכבים פחות לקידום בעזרת כלים שונים של SEO.

אבל באיזה ביטויים כדאי להתמקד? במיוחד אם החברה  מציעה שירות במספר אזורים?
גם את זה אפשר ורצוי לבדוק באמצעות הפרסום הממומן. בעזרת כמה הגדרות פשוטות, אפשר לראות איפה נמצאים הגולשים שראו ולחצו על המודעות שלכם.

קידום ממומן אפקטיבי – הצעות ספציפיות

בעיני אנשי שיווק רבים, אחד החסרונות (והיתרונות) של קידום אורגני הוא שלוקח זמן לראות תוצאות. היתרון כאן הוא בהשקעה לטווח ארוך והחסרון הוא שלא ניתן, ברוב המקרים, לקדם את האתר בביטוי כלשהו תוך שבוע-שבועיים.

לכן, אם החברה שלכם מתכננת מבצע מיוחד, תערוכה, השקת מוצר חדש או כל אירוע חד פעמי אחר, רצוי מאוד להיעזר בפרסום הממומן לצורך קידום האירוע.

קידום אורגני בגוגל בחגים ואירועים אקטואליים

יש תקופות בהן כמות החיפושים בנושאים מסוימים או ביטויי מפתח עולה באופן משמעותי.
למשל, לפני חגים כולם מחפשים מתכונים ומתנות (אתם בטח מרגישים את זה ממש עכשיו), כאשר משודרת תוכנית פופולרית במיוחד, מחפשים את שמות המשתתפים ונושאים קשורים.
 
באמצעות קידום אורגני, בדרך כלל, קשה לתת מענה לצורך תקופתי כזה ולכן, מומלץ להיעזר בפרסום ממומן.
היתרון במקרה הזה, הוא לא רק בזמן. ככל שההצעה שאתם מציעים לגולש היא יותר ספציפית, רלוונטית וממוקדת, כך גדל הסיכוי שהוא ישלים את הפעולה בה אתם מעוניינים (רכישה, הרשמה, פניה וכו').

בהמשך, נושאים שקשורים לאירועים חוזרים כמו חגים, ניתן לקדם גם במנועי החיפוש באופן אורגני כדי לקבל מהם תנועה לאורך זמן ולא רק בזמן פרסום קמפיין ממומן.
כפי שאתם רואים, לא חייבים לבחור בדרך אחת. אפשר ורצוי לשלב בין כלים שונים של שיווק באינטרנט כדי להגיע לתוצאות יותר טובות!

פנו אלינו עכשיו לדרור אלון לקבלת מידע נוסף על האפשרויות שלכם במסגרת שיווק באינטרנט

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?