לפני ומאחורי הקלעים ברשתות חברתיות

1000 followers| פרסום אינסטגרם

לפני ומאחורי הקלעים של פרופילים רבי עוקבים ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות כמו למשל אינסטגרם, פייסבוק וטיק טוק הפכו כלים באמצעותם ניתן לצבור כוח, מוניטין, כושרהשפעה ואפילו, אצל מי שמצליחים להשיג מעמד מתאים, ליצור הכנסות ממש. אחד האתגרים הניצבים בפני מי שמעוניינים להשתמש כך ברשתות חברתית הוא הקמה וטיפוח של פרופיל משתמש שניראה אותנטי ותמים – אבל הוא לא באמת כזה. אפשר לתחזק פרופיל משתמש ברשת החברתית תוך ביצוע נסתר, מאחורי הקלעים, של מהלכי שיווק אינטנסיביים שמחייבים השקעה משמעותית של זמן, מיומנות מקצועית ולא מעט משאבים.

כמובן שאף אחד מאיתנו לא מעוניין ללכת שולל אחרי טיפוסים כריזמטיים שרוכשים לעצמם עמדת כוח ברשתות החברתית. מצד שני, רבים מאתנו נהנים לעקוב אחר סטאטוסים, תמונות, סרטונים ופוסטים שמפרסמים אנשים מעניינים. חשוב מאוד לדעת שאושיות אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק ורשתות חברתיות אחרות משקיעים מאמץ נכבד על מנת להשיג ולתחזק את מעמדם. מסתבר שיש פער גדול בין האופן בו נראים פרופילים רבי עוקבים כלפי חוץ לבין התמונה המלאה, שבדרך כלל כוללת מהלכים המבוצעים מאחורי הקלעים כדי למנף כל פוסט בנפרד ואת הפרופיל כולו גם יחד.

קליל ונינוח כלפי חוץ

מי שמעוניין להשקיע ולהקים חשבון משתמש פופולארי ברשתות החברתיות, ובעתיד גם להשתמש בו לצרכים שיווקיים – חשוב שישמור על אותנטיות. מומלץ בחום לשמור על אמינות ולשדר לקהל העוקבים ההולך וגדל שהסטאטוסים והפוסטים שלכם "באים מהלב", כלומר שיש מאחוריהם כוונה אמתית לשתף ולהעביר מסרים אותנטיים, מעניינים ותורמים לעוקבים. בניגוד לקמפיין בגוגל אדס שם הפעילות היא בדחיפה פרסומית בלבד לקהל היעד.

עם הזמן תגלו, כנראה, שאי אפשר (או לפחות קשה מאוד) להתקדם באופן משמעותי ברשתות החברתיות בלי לבצע מהלכים שיווקיים שמטרתם הגדלת המעורבות והפעילות בדף שלכם, רק שפעולות כאלה מוכרחות להיות סמויות.

דואליות זו יוצרת מצב שבו פרופילים שזוכים לחשיפה נרחבת נראים שונה מאוד במבט מבחוץ, זה הגלוי לעיני כל, לעומת דמותם המציאותית יותר שממנה יכולים להתרשם רק מי שנחשפים גם למהלכים שמתרחשים מאחורי הקלעים.

שימוש יצירתי ונסתר בכלים מוכרים

מי שמקימים ומנהלים פרופילים ברשתות חברתיות מתוך שאיפה לנצל אותם לצבירת מוניטין אישי ולעיתים קרובות גם מסחרי נעזרים בכלים שונים שמציעה הפלטפורמה כדי להעצים את פרופיל המשתמש שלהם. חשוב להבין ששימוש כזה בכלים כגון תיוג ("האש תג" או פשוט #, באינסטגרם), עיקוב (Follow) וחיבוב (Like) הוא שונה מאוד מזה לו נועדו הכלים מלכתחילה. כך למשל בעוד תיוג נועד לסייע לתוכן מסוג מסוים להגיע למי שמוצאים בו עניין הרי שניתן לתייג באופן שיגדיל מלאכותית היקף חשיפה של פוסט. חשוב להבין שניצול כלים של פלטפורמות חברתיות לצרכי קידום אגרסיבי מוכרח להיעשות באופן שנראה, כלפי חוץ, תמים לחלוטין. נדרשת מיומנות גבוהה והשקעת שעות עבודה רבות כדי ליצור פרופיל בעל מראה אותנטי ומעורר אמון בעוד שדחיפתו קדימה מחייבת להיעזר בטקטיקות הרחוקות מלהיות תמימות.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?