היגיינה שיווקית – הצורך לנקות הרגלים ישנים ולהתכונן לקראת העתיד

היגיינה שיווקית. דרור אלון האגדי

כשם שאנו מקפידים על היגיינה אישית כדי לשמור על בריאותנו ולהיות מוכנים ליום הבא, כך גם בעולם השיווק והפרסום חשוב לאמץ "היגיינה שיווקית". המטרה היא לנקות הרגלים קודמים, לבצע בדק בית ולרענן את האסטרטגיה השיווקית, במטרה להתכונן לשלב הבא ולהישאר רלוונטיים בשוק הדינמי והתחרותי.

דווקא כדי לשמור על היציבות והצמיחה העסקית לטווח הארוך, חשוב להכניס שינויים ולאמץ הרגלי היגיינה שיווקית. כך נוכל להתאים את עצמנו לשינויים בהתנהגות הצרכנים, בטכנולוגיות חדשות ובמגמות השוק. התהליך דורש בחינה ביקורתית של האסטרטגיות הקיימות, זיהוי נקודות לשיפור וגיבוש תוכנית פעולה מעודכנת.

הנה שלוש דוגמאות להיגיינה שיווקית:

1. רענון המסרים הפרסומיים: כדאי מדי תקופה לבחון מחדש את המסרים והקריאייטיבים בקמפיינים השיווקיים. האם הם עדיין רלוונטיים לקהל היעד? האם יש מקום לעדכן ולשפר אותם כדי להגביר את האפקטיביות? רענון מסרים מסייע לשמור על עניין ומעורבות הלקוחות.

2. עדכון ערוצי השיווק: עם הופעתם של ערוצים דיגיטליים חדשים וההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות, חשוב לבחון את תמהיל הערוצים השיווקיים. האם המותג נוכח בפלטפורמות הרלוונטיות? האם כדאי לנסות ערוצים חדשים או לשנות את ההשקעה בערוצים קיימים? התאמת ערוצי השיווק אפשר להרחיב את החשיפה ולהגיע לקהלים חדשים.

3. שיפור חווית הלקוח: היגיינה שיווקית כוללת גם בחינה של כל נקודות המגע עם הלקוח, כדי לוודא שחווית הלקוח חיובית ואחידה. זה יכול לכלול עדכון של אתר האינטרנט, שיפור השירות לקוחות או יצירת תוכניות נאמנות חדשניות. שימת דגש על חווית לקוח איכותית מסייעת בשימור לקוחות ובניית מוניטין חיובי למותג

אחד ההיבטים החשובים בהיגיינה השיווקית הוא בחינת המיתוג והסלוגן של העסק. כדאי לקבוע תזכורת שנתית, למשל לקראת ראש השנה, כדי לבחון האם הסלוגן עדיין מייצג נאמנה את המסרים והערכים של העסק, והאם הוא מתקשר היטב עם קהל היעד.

לדוגמה, נניח שעסק למוצרי טיפוח לגברים השתמש בסלוגן "הכוח האולטימטיבי לגבר" במשך מספר שנים. עם הזמן, תפיסות חברתיות השתנו והעסק מעוניין לאמץ מסרים של רגישות ואכפתיות. במקרה כזה, במסגרת ההיגיינה השיווקית השנתית, העסק יכול לשקול עדכון הסלוגן ל"טיפוח עצמי, בטיפוח שלך", כדי לשקף טוב יותר את הערכים המתפתחים של המותג ולהתחבר לקהלים חדשים.

בנוסף לסלוגן, חשוב גם לבחון את הצבעים, העיצובים והמסרים החזותיים של המותג. האם הם עדיין רלוונטיים לשוק ולקהל היעד? האם הם תואמים את השירותים או המוצרים שהעסק מציע כיום? בחינה תקופתית מאפשרת לזהות את הצורך בריענון ועדכון המיתוג, כדי להישאר אופנתיים ורלוונטיים.

חשוב גם לשקול את ההתפתחות האישית והמקצועית שהעסק עבר במהלך השנה. צמיחה, שינויים בצוות, הרחבה לשווקים חדשים או הוספת שירותים, כל אלו עשויים להשפיע על האופן שבו המותג צריך למצב את עצמו ולתקשר עם הקהל.

אם בתהליך הבדיקה עולה כי הסלוגן והמיתוג עדיין מדויקים ואפקטיביים – מצוין! ההיגיינה השיווקית אישרה שהמותג על המסלול הנכון. אך אם מזוהה צורך בשינוי, זו הזדמנות מצוינת "לנקות", לרענן ולהתאים את הזהות המותגית, כך שתשרת טוב יותר את העסק בשלב הבא.

בחינה שנתית של הסלוגן והמיתוג היא פרקטיקה חשובה בהיגיינה השיווקית. זהו הזמן לוודא שהמסרים, העיצוב והתדמית עדיין מדויקים ואפקטיביים, ולבצע התאמות כנדרש. תהליך זה מסייע לשמור על רלוונטיות, להתחבר עם הקהל הנכון ולהיות מוכנים לאתגרים והזדמנויות עתידיים. שמירה על היגיינה שיווקית כוללת גם את תחזוקת המותג – מיתוג נכון היום יהפוך להיות הבסיס האיתן של המחר..

לסיכום, היגיינה שיווקית הכרחית כדי להתאים את הפעילות השיווקית לעידן הדיגיטלי המשתנה. תהליך הניקיון ובדק הבית מאפשר למותג להיות ערני, להגיב במהירות לשינויים ולהתכונן בצורה מיטבית להזדמנויות ואתגרים עתידיים. רק על ידי אימוץ הרגלי היגיינה שיווקית, ניתן לשמור על היציבות והרלוונטיות בעולם התחרותי של ימינו.

בברכה,

דרור אלון, מומחה לשיווק דיגיטלי מזה למעלה מ-15 שנים.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?