פרויקט שיווק בגוגל – דוגמא

notebook-with-tolls-notes-about-seo-concept

כך השגנו עלייה של מעל 100% בתנועה לאתר – ד"ר אלמן רשת מרפאות אסתטיקה (Case Study)

נקודת ההתחלה

רשת מרפאות האסתטיקה של ד"ר אלמן הגיעה אלינו כאשר, מכל מיני סיבות (לא ניכנס כרגע לפרטים), נוכחות האתר בביטויי מפתח רלוונטיים כמעט נעלמה.

כמובן שלא רק מיקומי מילות המפתח נפגעו – החיפוש היה אחד מהמקורות העיקריים של התנועה לאתר ולכן מיד הורגשה ירידה משמעותית בטראפיק וכמות הפניות ירדה גם כן בהתאם.
ידענו שאנחנו צריכים לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולייצר נוכחות רצינית ומכובדת של המותג באינטרנט על מנת למנוע מצבים דומים בעתיד.

החשיבה על השיווק באינטרנט

רשת המרפאות של ד"ר אלמן היא רשת ותיקה וידועה, וד"ר מוניקה אלמן עצמה הובילה מחקרים רבים, התארחה בעשרות תוכניות טלוויזיה ולאחרונה אף הוציאה ספר הקשור לטיפולים בהבזקי אור.

רצינו שהמוניטין הזה יהיה חלק מהנוכחות האינטרנטית של רשת המרפאות, בנוסף לשירותים ושלל הטיפולים שהיא מציעה ולכן החלטנו שפועלים בשלוש זירות:

  • זירת השירות (או המוצר) – קידום ביטויי מפתח הקשורים לפתרונות וטיפולים מגוונים שמציעה המרפאה.
  • זירת המותג – ניהול המוניטין של הרשת באמצעות קידום תכנים רלוונטיים.
  • זירת התחליף – יצירת נוכחות גם בביטויי מפתח הקשורים באופן עקיף לפעילות הרשת.

יישום תכנית לשיווק באינטרנט

לאחר שתוכנית הפעולה היתה מוכנה, התחלנו להוציא אותה לפועל:

בזירת השירות, היה חשוב לנו שכל מגוון הטיפולים אותם מציעה הרשת יופיעו במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש על מנת להציע פתרון לגולשים המחפשים טיפולים ספציפיים על ידי הפנייה לדף השירות המתאים באתר.

לכן, התחלנו בקידום שמות הטיפולים והשירותים השונים.
בזירת המותג, המטרה היתה לקדם כמה שיותר אזכורים ותכנים הקשורים לפעילותה של הרשת ושל ד"ר אלמן בתחום היופי והאסתטיקה.
רוב האתרים שצברו ותק כלשהו באינטרנט נמצאים במקום הראשון בתוצאות חיפוש בשם האתר או המותג. אך לעתים, בזה מסתכמת הנוכחות של המותג שלהם.
אם הגולש רצה להגיע לאתר מסוים ולצורך כך הקליד בחיפוש את שמו, סביר להניח שהוא אכן ילחץ על התוצאה הראשונה המובילה לדף הראשי של האתר.
עם זאת, גולש שמחפש מידע על אותו המותג או העסק, יסתכל מעבר לתוצאת החיפוש הראשונה – הוא ירצה לראות אזכורים על העסק לאו דווקא באתר החברה, חוות דעת של אנשים אחרים ומידע נוסף.

במקרה של רשת המרפאות ד"ר אלמן לא היו חסרים לנו חומרים ואזכורים. כמו שאמרנו, ד"ר אלמן התארחה פעמים רבות בתוכניות טלוויזיה, כתבה מאמרים והוזכרה רבות בתקשורת.
גם בזירת התחליף היה הרבה מה לעשות. רשת המרפאות של ד"ר אלמן אמנם מציעה מגוון טיפולים אך ישנם גם טיפולים שאינם מתבצעים במרפאות. התחלנו לקדם גם ביטויים הקשורים לטיפולי יופי שונים שהרשת אינה מציעה. הדוגמא הטובה ביותר לכך, הם ניתוחים פלסטיים.

ממבט ראשון עולה השאלה "למה לקדם שם של טיפול שאינו מוצע על ידי המרפאה?” אך אם חושבים על זה קצת יותר לעומק, אפשר לראות את בבירור את ההיגיון שבדבר:
אנשים אינם רוצים לבצע ניתוח פלסטי, הם רוצים לשפר משהו בגוף שלהם.

לעתים, ניתוח איננו הפתרון היחיד. יכול מאוד להיות שאותו גולש שחיפש ניתוח פלסטי, ימצא תחליף בטיפול אחר שכן מבוצע על ידי המרפאה וישמח מאוד לוותר על ניתוח.

 
התוצאות של הקידום בגוגל

תוצאות הפעילות שלנו בשלושת הזירות הנ"ל, הורגשו כבר בחודש הראשון.

האתר והאזכורים התחילו להופיע בראש תוצאות החיפוש בהמון ביטויים שונים וכמות החשיפות של האתר (ואתרים קשורים) בתוצאות חיפוש עלתה באופן משמעותי.
כבר לאחר שלושה חודשי פעילות, התנועה לאתר עלתה ביותר מ-100% ויחד איתה גם מספר הפניות.

לאחר זמן מה, קיבלנו עלינו גם את ניהול הקמפיין הממומן באדוורדס ובעזרת אופטימיזציה וכלי למיטוב ההמרות של גוגל, כמות הפניות עלתה גם כאן בכ-100% ללא הגדלת תקציב הפרסום.
מיקומי ביטויים:

היום(2012), לאחר כחצי שנה של עבודה, האתר נמצא בעמוד הראשון במספר ביטויים מרכזיים:

  • מרפאות אסתטיקה
  • טיפולי פילינג
  • טיפול בצלקות
  • התוכניות להמשך
  • בניית מוניטין, חשיפה, קידום ביטויים – לכל אלה יחד אנו קוראים Internet Findability.

כמו שאתם יודעים, זהו תהליך מתמשך שצריך לתחזק ולשפר באופן קבוע.
אנו ממשיכים לקדם עוד ועוד ביטויים קשורים, אזכורים רלוונטיים ולהגדיל באופן מתמיד את החשיפה והנוכחות של המותג באינטרנט

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?