האח הגדול ושיווק באינטרנט

41929

מה אנחנו יכולים ללמוד מהאח הגדול על שיווק באינטרנט?

בין אם אתם צופים נלהבים או שונאים נלהבים לא פחות של תוכנית הריאליטי הפופולארית ביותר בארץ, יש כמה דברים שאפשר ללמוד ממנה (או באמצעותה) לגבי שיווק באינטרנט וליישם בעסק שלכם.

לא נשמע הגיוני? תמשיכו לקרוא ותראו.

1. אנשים אוהבים סיפורים אישיים

 אולי זה שם יפה ל"מציצנות" אבל הבנתם את הרעיון. נכון שהדראמות, הסכסוכים והסקס עושים את שלהם, אבל את זה אפשר למצוא גם במקומות אחרים. אחד הדברים שמושכים אנשים לצפות באח הגדול ובתוכניות ריאליטי בכלל, היא ההתמקדות בפרטים אישיים, סיפורים והתנהגות של אנשים בסיטואציות שונות.

איך אפשר ליישם?

לא, אתם לא צריכים לשים מצלמה שתתעד את כל מה שאתם עושים במהלך היום ולהעלות את זה לאתר שלכם, אבל שיתוף הקהל שלכם בסיפורים אישיים ונסיון אישי, הוא בהחלט משהו שיעזור לאנשים להתחבר אליכם. מה שיבדיל ביניכם לבין המתחרים שלכם הם הסיפורים. יש הרבה מומחי Adwords, למשל, אבל יש רק אחד כמוכם. פרסמו מדי פעם מאמר או פוסט שמדבר על נסיון שלכם בתחום, ספרו סיפור אישי הקשור לתחום ההתמחות שלכם, צלמו וידאו (לא ממש משנה מה תגידו בוידאו, עצם העובדה שרואים אתכם הופך את המסר לאישי יותר ומאפשר לאנשים להתחבר אליכם), השתמשו מדי פעם בתמונות שאתם צילמתם ואף תמונות של עצמכם במקום לקחת תמונות ממאגרי תמונות.

2. אנשים אוהבים אישיות מיוחדת

שמתם לב שבתוכניות הריאליטי הדמויות הפופולריות ביותר הן אלה שעושות הכי הרבה בלאגן ומדברות הכי הרבה שטויות?

איך אפשר ליישם?

שוב, צריך לקחת הכל בפרופורציה. אין צורך לחכות את ההתנהגות של חברי האח הגדול לדורותיו. עם זאת, אל תפחדו לעשות קצת שטויות לפעמים ולהראות את האישיות שלכם דרך התוכן שאתם מפרסמים. אם זה מאמרים, וידאו או פרסומים ברשתות חברתיות.

לפעמים בעלי עסקים מנסים כל כך להיראות מקצועיים ואמינים שהם הופכים לרובוטים. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים. זו אחת הסיבות ששיווק במדיה חברתית הוא כל כך פופולארי היום.

3. אנשים אוהבים קונפליקטים

לא סתם מרכזים בבית האח הגדול דמויות סותרות, שונות ובעלי דעות מנוגדות. הקהל אוהב את הסכסוכים והריבים וההפקה דואגת לתת לו את זה.

איך אפשר ליישם?

אתם יכולים לריב עם מישהו ולהקליט את זה בוידאו. סתם. מה שאתם כן יכולים לקחת מזה הוא גורם הסקרנות שמעורר קונפליקט או ניגוד. משווק אינטרנט מפורסם סיפר פעם שבאחד מהקמפיינים שלו לקורס מדיה חברתית הוא יצר סדרת באנרים ובדק את היעילות של כל אחד מהם.

הבאנר שאחוז ההקלקה עליו היה הגדול ביותר הוא "social media sucks" (זה כל מה שהיה כתוב בבאנר ומתחת קישור "לחץ כאן").
מבינים את הכוונה? אפשר לשלב ניגודים ורמיזות לקונפליקטים בכותרות ובקמפיינים פרסומיים שלכם כדי ליצור סקרנות. למשל, מייל שנשלח לרשימת התפוצה עם הכותרת "למה אתם צריכים להפסיק לפרסם בגוגל" בוודאי יעורר הרבה יותר סקרנות וימשוך אנשים לקרוא אותו מאשר מייל עם הכותרת "5 דברים שצריך לשים לב אליהם כשמפרסמים בגוגל".

 
4. אנשים אוהבים סיפורים בהמשכים

מעניין מה יקרה בתוכנית הבאה, איזו משימה יתנו להם, מי יריב עם מי וכו'. הציפייה להמשך והמתח שההפקה יודעת ליצור, גורמים לאנשים לחזור ל"עוד".

איך אפשר ליישם?

אולי לא תוכלו ליצור סקרנות ומתח כמו בקרב צופי האח הגדול, אך אם תיצרו בתכנים שלכם ציפייה, רמז למה שיבוא, תוכלו למשוך הקוראים (צופים, שומעים וכו') להמשיך ולצרוך תכנים שלכם וכמובן, גם לפנות אליכם או לקנות מכם.
 
אז, לאוהבי האח הגדול, תמשיכו להנות ואולי תוכלו להפוך את הצפייה ליעילה יותר אם תמצאו עוד רעיונות שאפשר ליישם בעסק שלכם.
ולאלה ש"ממש לא בעניין" – ראיתם, גם מזה אפשר ללמוד משהו מעניין.
 

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?