הפיקסל של פייסבוק– איך הוא עובד?

FACEBOOK PIXEL

הפיקסל של פייסבוק הוא פיסת קוד שמוטמעת באתר אינטרנט (בדרך כלל אתרי חנות מקוונת, שאפשר לרכוש בהם מוצרים או שירותים) ומרגע שהופעל ניתן להשתמש בו במגוון צורות כדי לשפר ביצועי מסעות פרסום מקוונים בפייסבוק ובאינסטגרם.

בנוסף, אפשר (וכדאי!) לנתח מידע שנאסף באמצעות הפיקסל של פייסבוק ולהיעזר בו כדי לשפר את כוח ההמרה של האתר, את המיתוג ברשת, לדייק מסרים שיווקיים ולפעול בעוד מגוון דרכים כדי להשיג תשואה גבוהה ככל שניתן על ההשקעה בהקמת המערך המקוון של בית העסק ובשיווק הדיגיטלי שלו.

בין היתר, הפיקסל של פייסבוק מאפשר מעקב אחר המרות (השלמת פעולה מסוימת), ביצוע חיתוכים עם פעולות קודמות באתר או מחוצה לו (כמו למשל לאתר את מיקום הגולש שביצע פעולה מסוימת באתר), לסמן גולשים שביקרו באתר כך שניתן יהיה להציג להם, באופן אוטומטי, מודעות רלוונטיות בעתיד (תחום לוהט בשיווק דיגיטלי המכונה Retargeting או "שיווק מחדש" בעברית) ועוד.

קל מאוד לקבל מפייסבוק את פיסת קוד הפייסבוק פיקסל להטמעה באתר. גם ההטמעה עצמה אינה עניין מורכב מבחינה טכנית; אבל המגוון העצום של האפשרויות שהפייסבוק פיקסל מעניק מחייב צבירת ידע וניסיון כדי שניתן יהיה לנצל אותם כהלכה.

זו הסיבה שבעלי אתרים מוסרים את הטיפול במסעות הפרסום הדיגיטליים שלהם לבעלי מקצוע שיש להם את הידע והמיומנות הנדרשים להפוך את הקמפיין שלכם לרווחי.
עם זאת, חשוב לרכוש ידע בסיסי אודות עקרונות הפעולה של הכלים העיקריים העומדים לרשות מומחי שיווק דיגיטלי, בעיקר כדי שתוכלו להבין מה קורה בקמפיין שלכם ואם מסעות הפרסום שלכם אכן מתפקדים היטב.

הפיקסל של פייסבוק – ניצול מלא של מגוון נתונים

הפיקסל של פייסבוק עובד עבור מפרסמים ממש מהרגע הראשון. כך למשל די בכך שהפיקסל הוטמע באתר כדי שפלטפורמת הפרסום של פייסבוק תוכל לנצל אותו וללמוד על גולשים שביקרו באתר שלכם וביצעו בו פעולות שונות. לדוגמא: אם גולש מסוים לחץ על מודעה שלכם (שהוצגה בפניו בפייסבוק), הגיע לאתר וביצע רכישה, לא רק שהגולש עצמו יסומן וניתן יהיה להציג בפניו בעתיד מודעות רלוונטיות נוספות אלא שהמערכת תלמד ממאפייניו ותשפר את מיקוד המודעות כך שהן תוצגנה לקהל מתאים, כזה שיניב עבורכם מספר גדול של לקוחות חדשים.

ניתן להשתמש בפיקסל של פייסבוק כדי ליצור רשימות מפולחות לפי מאפיינים של גולשים שביצעו פעולות שונות באתר. מעקב אחר התנהגות גולשים באתר יכול לסייע להפוך אותו לכזה שמוביל טוב יותר את הגולשים לביצוע פעולות כמו השארת פרטים בטופס צור קשר, התרשמות ממבצעים מיוחדים, בחינת מוצרים חדשים ומעניינים וכמובן, ביצוע רכישה.

כלי פורץ דרך בתחום השיווק הדיגיטלי הממוקד

היתרון הגדול ביותר של השיווק הדיגיטלי הוא האפשרות למקד פניות לקהל רלוונטי. יש מגוון כלים המשמשים לצורך זה והפיקסל של פייסבוק הוא אחד המתקדמים ביותר ביניהם. כך למשל הפיקסל של פייסבוק יודע לסמן לקוח פוטנציאלי שהתרשם ממוצר באתר שלכם כשהוא גולש בטלפון הנייד בעודו עומד בתור לבנק ולשלב את המידע אודות ההתנהלות שלו בשלבים מוקדמים אלה עם רכישה שביצע, שעות, ימים או שבועות מאוחר יותר וממכשיר קצה אחר (מחשב נייד למשל או המחשב בעמדת העבודה במשרד).

חשוב להבין ששימוש בפייסבוק פיקסל הוא לא פחות מחובה עבור כל מי שמפעילים מסעות שיווק בפייסבוק ו/או באינסטגרם. מי שאינם משכילים לעשות זאת ימצאו עצמם בעמדת נחיתות מול מתחרים שיודעים לנצל כלי עצמתי זה. בחירה נכונה של בעל מקצוע איכותי בתחום השיווק הדיגיטלי תאפשר גם לכם להפיק את המרב מכלי שיווקי שבעבר הלא רחוק ניתן היה רק לחלום עליו.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?