ארבעה עקרונות בעבודה עם משפיענים

שיווק משפיעניות

ארבע עצות של זהב לשיווק לדור ה – Z ברשתות החברתיות

דור ה – Z מורכב ממי שנולדו בשנת 1990 או לאחר מכן, כלומר, נכון להיום – בני דור ה – Z הם לכל היותר בני 35. מי שמשווקים מוצרים לבני דור ה – Z נערכים לפנייה אחרת לחלוטין לקהל היעד שלהם, ואחת הדרכים היעילות להגיע ללקוחות האלה היא דרך פרסום בקרב קובעי דעה, משפיעים, ודמויות מפתח – ברשתות החברתיות הפופולאריות, כמו למשל טיקטוק ואינסטגרם.

במאמר הקודם בנושא, איך להגיע ללקוחות צעירים, סקרנו את הרשתות החברתיות, עלויות פרסום ממוצעות והקהל שתמצאו שם. הפעם – נדבר על ארבע החלטות חשובות כשהאסטרטגיה היא לפרסם את המוצר או השירות דרך דמויות מפתח ברשתות החברתיות הפופולאריות.

#1 – הכירו את הפלטפורמה ופעלו כחלק ממנה

אם אתם מפרסמים את המוצר שלכם בטיק טוק – אתם חייבים לדעת מה הופך סרטון למוצלח ברשת הזו. הכללים שיהפכו את הפוסט השייוקי שלכם לויראלי הם שונים לחלוטין ברשתות השונות, למשל בטיקטוק חשוב שתייצרו סרטון, כדאי שהוא יהיה מצחיק, חשוב שהוא יהיה קצר (אורך אופטימאלי: עד דקה), וחשוב שתשאלו את עצמכם: מה יוצא למשתמשים שלכם מהחשיפה לסרטון? האם הם מקבלים מידע שחשוב או מעניין? האם תצחיקו אותם? האם תגרמו להזדהות?

לא מספיק להשקיע באופן חד פעמי בלימוד הרשת החברתית שבה אתם מפרסמים – אתם חייבים "לשמור את היד על הדופק", להתאים את המסרים השיווקיים לטרנדים, להשתנות בקצב המתאים ולשמור על ה – COOL שלכם.

#2 – כדאי לשקול בחירת אושיית רשת ומיסוד יחסים לטווח ארוך

מכירים את הרעיון של "פרזנטור"? כדאי שתזכרו, שבשיווק חשיפה חד פעמית היא לפעמים יעילה – אולם חשיפה מתמשכת יכולה להיות יעילה פי כמה וכמה, ולצד זאת גם להפחית את מחירי הפרסום שתשלמו.

במערכת יחסים לטווח ארוך תוכלו לטפטף את המסרים השיווקיים שלכם לקהל העוקבים של הדמות שבחרתם לטווח ארוך. תוכלו לעקוב אחר מה שכן עובד ומה שעובד פחות, להתפתח ולשכלל את המסרים השיווקיים שלכם. במקרה שהדמות שבחרתם היא דמות שמתפתחת וצומחת – ייתכן שלאורך זמן, היתרונות בפרסום ביחד עם הדמות שבחרתם יגדלו.

אם אתם בוחרים אושיית רשת ללכת איתה לטווח ארוך – חשוב שתבחרו מישהו שמתאים לערי החברה שלכם ושניראה לכם שתוכלו לעבוד איתו, או איתה, לטווח ארוך. אל תשכחו להתייחס לעניין הבלעדיות: לאורך הזמן, ייתכן שיחולו שינויים במצב אושיית הרשת שבחרתם. אולי הוא יהפוך מפורסם יותר ואולי אפילו מסע השיווק שלו איתכם יועיל לפופולאריות שלו. במקרים כאלה, חתימה על הסכם בלעדיות עשויה להיות מה שכדאי לשקול.

#3 – אתם לא חייבים להסתפק בדמות אחת

גם אם תבחרו דמות אחת שאיתה תעבדו לאורך זמן, תוכלו להוסיף לפעולות השיווק גם "נגיעות" של סטטוסים שיווקיים על ידי דמויות מפתח אורחות או דמויות נוספות באופן חד פעמי. עבדו תמיד על פי אסטרטגיית השיווק והמסרים שאתם מעוניינים להפיץ ובחרו דמויות בהתאם.

#4 – תנו לדמויות שבחרתם את חופש הפעולה הנדרש להם

אם בחרתם אושיית רשת שמושכת אחריה קהל – השתדלו לאפשר לדמות שבחרתם לשמור על הצביון והאותנטיות שלה, ואל תכתיבו על כללי המשחק באופן מהודק מידי, שלא ישאיר לדמות שלכם את החופש שלה ליצור לצד המסרים הפרסומיים שלכם. בסופו של יום, חשוב לזכור כי קהל בני דור ה – Z הם רגישים למסרים מילוליים כמו גם לא מילוליים, והדמות שלכם צריכה להעביר את אותה ההנאה, אותם המסרים ואותה היצירתיות שהם מחפשים אצלה – גם במסרים מטעמכם.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?