למה קידום אורגני בגוגל – SEO הוא הדובדבן שבקצפת של מאמצי השיווק?

חדר הישיבות הוא מקום בו מתקבלות החלטות חשובות. מידת ההשפעה של ההחלטות נמדדת רק בדיבעבד לאחר שההחלטות כבר תורגמו לצעדים אופרטיבים. מתוך ההחלטות המוצלחות ביותר לטווח הארוך כדאי להתמקד בזו שהוציאה לדרך תהליך של קידום אורגני בגוגל(המכונה SEO).

בראייה לאחור, זו ההחלטה השיווקית המשתלמת ביותר שלקח הארגון(בהנחה ונבחרה החברה הנכונה לביצוע המשימה המורכבת). ההחלטה לרוץ על תהליך SEO  אמיתי איננה קלה. נפוץ יותר למצוא את מנהלי השיווק משקיעים בפרסום שאחד מהכללים העצובים שלו קובע שלאחר שהקמפיין נגמר נגמרת החשיפה ונעלם האפקט השיווקי-מכירתי ובעצם החזרנו את נקודות השיווק אותן הרווחנו בקמפיין וחזרנו לנקודת ההתחלה.
ההחלטה להשקיע בקמפיין פרסומי היא יקרה ולא רק בגלל שהיא כוללת תשלום  עבור קבעלי תפקידים  עם טייטל מלא אגו, אלא בעיקר בגלל שבטווח הארוך לא צברנו ניקוד משמעותי במסגרת המלחמה שלנו במתחרים.

על איזה מאמץ שיווקי הייתם מוותרים?

המדידה של הצלחת פרויקט קידום אורגני בגוגל היא ברורה ומבוססת על נתונים מספריים רבים. המדידה של הצלחת קמפיין פרסומי מבוססת על ניתוח אינטואיטיבי שמבוסס על הנחות יסוד שמעולם לא הוכחו ועל היוקרה של ההפקה היקרה. לפעמים כדאי לא לבחור לעשות דווקא מה ש"אחרים" עושים. גם כדי לבלוט מעל התחרות וגם כדי לא לעשות את הטעויות שהמתחרים שלכם לא יודו שהם עשו.
טעות נוספת היא לחשוב שאם משקיעים המון כסף אז מקבלים מוצר יעיל.

נתקלתי  בשלט פרסומת שקורא לנו לחפש בגוגל  פרופיל מקצועי מנצח. המילים של השלט מוכיחות שאי אפשר בלי גוגל אבל גם שקידום בגוגל אורגני הוא הדובדבן שבקצפת  כי לא כל אחד יכול גם לשלוט בסוגיות הטכניות של הקידום וגם להבין את הפסיכולוגיה של הגולשים וגם להיות בעל ראייה שיווקית מלמעלה. אלה תכונות של איש הקידום המושלם.יחד עם זאת, גם  מקדם שהוא הרבה פחות ממושלם יכול לתת אפקט גדול יותר משל קמפיין פרסום יקר ומיותר.עולם הקמפיינם הזמניים הופך למיותר וככל שהתהליך הזה מתקדם הדובדבן הופך ברור יותר ויקר יותר.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?