ארבע קלישאות שכדאי לזרוק לאסלה בשנת 2021

woman-hand-holding-garbage-bag-recycle-cleaning

אני לא יודע אילו תובנות והבנות חדשות מכינה לנו שנת 2021. מה שברור הוא שצריך להתחיל אתה בלי כמה קלישאות שהפכו מזמן לחסרות כל משמעות פרקטית. אל תנסו לחשוב על תחליף לכל קלישאה. קלישאות מיותרות, כמו כל התמכרות מגונה, צריכות למצוא את עצמן מחוץ לתחום ההתבטאות שלנו.
אפשר לרוקן את המדף מקלישאות ישנות ולעשות מקום לקלישאות עדכניות ויעילות יותר. כמה דוגמאות למחשבות אוטומטיות שאפשר לנקות מהראש, כדאי להתחיל להתאמן כבר עכשיו.

קלישאה ראשונה – השמיים הם הגבול

המטרה של המשפט הזה, אם אני מבין אותה נכון, היא לגרום לנו לא לחשוב במונחים של גבולות. לבטל את תפיסת הגבולות שלנו כדי שנרגיש כל הזמן שאפשר להתקדם ולהגיע רחוק יותר ממה נדמה לנו. אם אנחנו אמורים לא לחשוב במונחים של גבולות, אז למה צריך שהמילה הזו תופיע במחשבותינו? אם מחשבה יוצרת מציאות, או לפחות משפיעה עליה במידה מסוימת, אנחנו נשאף למחשבה שאין בה תפיסה של סיום למרחב. ברגע שהזכרתי את המילה "גבול" יצרתי מציאות שבה קיימים גבולות. החלק האחרון והסופי של המרחב אמור להיות בלתי נתפס או כזה שלא באמת קיים. השמיים, לעומת זאת, הם ממש כאן למעלה במרחק מבט חטוף. הם לא נראים כל כך רחוקים ובלתי מושגים.
אם המטרה שלנו היא ליצור תנאים שבהם אנחנו נעים בצורה חלקה לתוך מרחבים שלא נראו לנו אפשריים, או אפילו לא נראו לנו בכלל, כדאי שלא יישאר זכר לקלישאת השמיים כגבול.

קלישאה שנייה – לחשוב מחוץ לקופסא

המטרה של המחשבה היא לקחת אותך מנקודת המוצא דרך שבילים לא ידועים אל יעד שקרוב ככל האפשר לזה שדמיינת כשיצאת לדרך. תהליך החשיבה לא כולל קופסאות או כל אביזר אחסון אחר. הבחירה להמציא אביזר מרובע להשריית מחשבות נראית תמוהה במקרה הטוב ומיותרת במקרה הרע.
מה שהמשפט הזה מנסה לרמוז לנו הוא שאביזרים לאחסון מחשבות לא יובילו אותנו רחוק, כאשר בפנינו אתגר שהחשיבה היא המפתח לפתרונו. שימוש באביזר מייצג, כך על פי הקלישאה, צורות מחשבה ישנות ומסורתיות. אנחנו לא רוצים להיות "כמוהם", כמו האנשים שחושבים באופן מסורתי וישן. אנחנו אנשים שלוקחים סיכונים.
הבשורה הטובה היא שאין באמת קופסא. וכל נסיון להזכיר אותה, אפילו לשלילה, מפספס את המטרה שלשמה יצאנו למסע החשיבה. גישה כזאת מעניקה פרספקטיבה חדשה ונותנת למוח והדמיון חופש מוחלט ונטול עכבות.
אין צורך להכניס קופסאות לראשנו כאשר אנחנו חושבים, בדיוק כפי שאין צורך להביט לשמיים כאשר מדמיינים כמה רחוק נוכל להגיע.

קלישאה שלישית – למכור קרח לאסקימוסים

משמעות המשפט הזה היא לבצע פעולה שתגרום לאנשים ללכת נגד האינטרסים שלהם. לשכנע אותם לקנות משהו שהם לא צריכים. יש מומחים שינסו לשכנע אנשי מכירות שמחפשים יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות, לא לנקוט בשיטה של מכירת קרח לאסקימוסים.

האמת היא שזה ממש קל למכור קרח לאסקימוסים. קרח הוא מוצר שהם זקוקים לו ומשתמשים באופן קבוע. מצד אחד, האסקימוסים מוקפים בגירסה של קרח שעומדת לרשותם כל הזמן. מצד שני, ההנחה היא שהאסקימוסים, כמו שאר תושבי הכוכב שלנו, לוקים במחלה הכרונית שזכתה לשם "פונדמנטליזם קפיטליסטי". הסימפטום הבולט ביותר של המסכנים שלקו במחלה, הוא מאמץ תמידי לספק צרכים שלא נגמרים. את החשובים שבצרכים האלה ניתן לספק בחינם. הפתרון פשוט קיים שם וצריך רק להושיט את היד ולהרים. בדיוק כפי שהאסקימוסים יכולים להושיט יד ולהרים קרח. למרות הקלות המפתיעה הזאת של היכולת לספק את צרכיהם, קורבנות המחלה מתעקשים לבחור באופן קבוע על פתרונות בתשלום.
מה שניתן ללמוד מתצפית על אנשים שמתמודדים באופן יומיומי עם המחלה, זה שהם הופכים למאושרים כאשר נופלת בחלקם הזדמנות לבזבז את כספם על פתרונות מיותרים. באותה המידה, קל מאוד להסביר לאסקימוסי שכדאי לו לקנות קרח. הרבה יותר קשה יהיה לשכנע אתו לרכוש מוצר שעדיין לא היה לו.
אמור מעתה "כולנו אסקימוסים". כולנו מזריקים לוריד בהנאה חיידקים טריים של פונדמנטליזם קפיטליסטי.

קלישאה רביעית – לצאת מאזור הנוחות

כולנו אנשים של הרגלים וטוב לנו כשהכול צפוי ונוח. מומחים מסבירים שהאפקט המשמעותי ביותר של איזור הנוחות על איכות החיים שלנו, הוא היכולת שלו להפחית סטרס וסיכונים.
אנחנו לא רוצים לקחת סיכונים בתוך איזור הנוחות. אבל אי אפשר להתקדם ולהתפתח בלי לקחת סיכונים, נכון? מצד שני, אם כל כך נעים וטוב באיזור הנוחות, אז למה צריך לצאת ממנו? מי שבוחר להגדיר את עצמו ככזה שמוותר על איזור הנוחות, כנראה עדיין לא באמת מצא את איזור הנוחות שלו. ברור שמי שבאמת מצא והגיע לאיזור נוחות לא יבחר לצאת ממנו ולנטוש את התחושה הנעימה.
אז איך מתפתחים וגדלים ולוקחים סיכונים וממשיכים להרגיש נטולי סטרס? אז ככה, את איזור הנוחות צריך להגדיל, להעמיק ולהרחיב מבפנים. מתוך המרחב הנוח והמשוחרר מלחצים אנחנו בוחרים לקחת שבילים שגורמים לנו לתפוס יותר מקום. אנחנו רוכשים מיומנויות חדשות, מכירים אנשים חדשים ומגלים רגשות שלא הכרנו. כל זה קורה בתוך האיזור הכי בטוח שלנו, ובזכות הבטחון שמעניקה סביבה שבה אנחנו מרגישים בנוח ומוקפים בהרגלים והאנשים האהובים עלינו. כך, כל אפשרות לחרוג מגבולות המרחב הנוח לא יתפרש כאיום על הנוחות וכגורם ליצירת סטרס וסכנה. הנוחות היא לא משוכה בפני ההצלחה.
תרגישו חופשי להישאר בנוח.

בהכנת הטקסט השתמשתי במקורות הבאים:
פונדמנטליזם קפיטליסטי
המדע של איזור הנוחות

לאן כדאי ללכת מכאן?

כתבתי כאן על אוטומציה בשיווק באינטרנט ב 2020

כאן יש הסבר קצר על קידום אורגני בגוגל

 

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?