פרסום ביוטיוב

youtube-logo-icon-around-earth-popular-app-concept

איך פותחים קמפיין trueview ביוטיוב ומרוויחים גם צפיות וגם חשיפה לשירותים או המוצרים של החברה במחיר מצחיק?

כנראה שגם במהלך שנת 2020 יוטיוב יאפשרו שימוש ב trueview בצורה שתאפשר לכל מי שמעלה סרטון (בהנחה והוא עומד בתנאים וההגבלות של יוטיוב) להפוך אותו לפרסומת של כמה שניות.

לא משנה אם החלטתם לצלם סרטון בנייד או להפיק סרטון תדמית פרסומי ומקצועי יותר, השימוש ב trueview ובמערכת הפרסום ביוטיוב יהיו פשוטים באותה מידה.
בניגוד לפרסום באנרים או של שיטה אחרת של מסרים פרסומיים שמצליחים להידחף אל מתחת לעפעפיים של הגולש, הפרסום בסרטונים של יוטיוב הוא אפקטיבי. האפקטיביות של הפרסום ביוטיוב נובעת מכך שהעיניים של הגולש מכוונות למלבן של הסרטון והוא נאלץ לקלוט את המסר הפרסומי במשך לפחות שלוש שניות. לא משנה איך מפרסמים באנרים בגוגל או מודעות טקסט, הם תמיד יופיעו כמסר אחד בתוך דף שמכיל עוד המון מסירם נוספים מהם הגולש יכול לבחור להתעלם. לא בכדי אחוז ההקלקה על באנרים עומד על פחות מעשירית האחוז. המספר הזה הולך וקטן עם השנים.
מנסיוני לא צריך את הסרטון הקריאייטיבי והמושקע והמהודק-מלוקק ביותר. תנאי הסף כולל סרטון של כמה עשרות שניות שמעביר במדוייק מה החברה שלכם עושה ומה הייתם שהגולש יעשה בקשר לזה.

היסטוריה – חלק חשוב ממה שהייתם צריכים לדעת על פרסום וקידום ביוטיוב ב 2011

למרות שאתר שיתוף הוידאו הגדול בעולם עבר כמה שדרוגים ושינויים לאורך השנים, שינוי העיצוב והממשק הנוכחי הוא כנראה המשמעותי ביותר מאז הקמת יוטיוב ב-2006.
השינוי ביוטיוב הוא לא רק שינוי עיצוב ואפילו לא רק שינוי של ממשק.

השינוי הזה מסמל שינוי גישה. יוטיוב הופכת לרשת חברתית לכל דבר עם "סטרים" במרכז שבו כל משתמש יוכל לצפות בסרטונים האחרונים מהערוצים המועדפים שלו ותוכן רלוונטי.
מבחינת העיצוב, הוא הותאם לעיצוב של הרשת החברתית גוגל פלוס. דבר שאינו מפתיע כיוון שבזמן האחרון ראינו כמה וכמה מוצרים אחרים של גוגל עוברים שדרוג דומה כמו יומן גוגל וג'ימייל. ממש לאחרונה הבר העליון האפור-שחור של גוגל עבר לצד שמאל של המסך וכך גם הוא מופיע ביוטיוב.

אבל גם זה עוד לא הכל! הפרופיל שלכם בגוגל פלוס מחובר באופן אוטומטי לחשבון היוטיוב. ע"י לחיצה עליו, תקבלו את הסרטונים שחברים שלכם משתפים. ניתן לחבר גם את חשבון הפייסבוק ולראות שיתופים של חברים גם משם.

ביוטיוב מבקרים מעל 16 מליון גולשים ביום. עם זאת, חלק גדול מהם נכנסים, צופים בסרטון אחד (שאליו הגיעו ע"י לחיצה על לינק בפייסבוק, טוויטר או מייל) ויוצאים. הממשק החדש והחברתי בהחלט אמור להשאיר את הגולשים באתר לאורך זמן.

יוטיוב במקום טלוויזיה

לפני כחודש, יוטיוב הכריזה שהיא מתכוונת ליצור 100 ערוצי תוכן חדשים ומקוריים משל עצמה (כלומר, לא ערוצים של משתמשים אלא ערוצים יזומים של יוטיוב הכוללים וידאו מקצועי) בשיתוף מפורסמים כמו מדונה, אשטון קוצ'ר ועוד. השמועה אומרת שכיוון שרשתות הטלוויזיה הגדולות לא הסכימו לייצר תוכן עבורה, יוטיוב החליטה לייצר את התכנים הללו בעצמה. כאן תוכלו להירשם לערוצים שמעניינים אתכם כדי לקבל ראשונים הודעה כאשר הערוץ יעלה.

בנוסף לנתונים על צפיות, נוספו נתונים המדברים על אינטראקציה, engagement של הגולשים. מונח שהפך להיות מאוד פופולארי בתחום המדיה חברתית. כאן נוכל לראות כמה אנשים נרשמו לערוץ ודרך איזה וידאו או מקור, כמות לייקים ודיסלייקים, שיתופים והוספה למועדפים. אין ספק שיוטיוב אנליטיקס נותן הרבה יותר מידע ונתונים חשובים לאלה העוסקים בשיווק בוידאו ומאפשר להם לשפר את הסרטונים והערוצים שלהם כדי לקבל תוצאות טובות יותר.

בצורה כזו, יוטיוב בעצם תהווה תחרות לענקי התוכן כמו Netflix ו- Hulu Plus (המציאות לצפות בתוכניות טלוויזיה דרך האינטרנט). הערוצים החדשים אמורים להגביר עוד יותר את הפן הבידורי של יוטיוב ולגרום לגולשים לחזור שוב ושוב כדי לצרוך את התכנים הללו.

תובנות חדשות

בנוסף לשדרוגים שדיברנו עליהם, יוטיוב מכריזה על כלי חדש, Youtube Analytics שיחליף את Insights שהיה עד היום.
הכלי הזה אמור לתת לבעלי הערוצים יותר מידע רלוונטי לגבי מי צופה בסרטונים שלהם, איפה וכמה זמן.

 

לאן כדאי ללכת מכאן?

ללמוד קצת על פרסום בגוגל אדז זה כאן

קצת על קידום אורגני בגוגל פה

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?