שיווק ברשתות חברתיות

מבחן התוצאה של שיווק ברשתות חברתיות

מבחן התוצאה הוא זה שקובע את מידת ההצלחה של הקמפיין ומושפע ממרכיביו השונים: האם יצרתם עניין? האם הגבתם נכון לשיחה המתנהלת ברשת? צוות החשיבה הוורסטילי של OmniPresent מעניק פתרון הוליסטי לצרכי השיווק השונים ברשתות חברתיות ומספק תוצאות מוכחות.

עיצוב דף בפייסבוק כבסיס לפעילות שיווקית

מה אומרים עליכם ברשת?

תמו מזמן ימיה של תפיסת המחט התת עורית, לפיה הצרכן גומע בשקיקה כל פיסת מידע שהארגון מפרסם. הצרכן בעידן ה WEB 2.0 יוצר, יוזם ומשתף והתוצאה היא אחת: יצירת שיחה בין המשתמשים ברשת, שעשויה להשפיע בצורה מרחיקת לכת על הארגון. מדובר ללא ספק באיום עבור ארגונים שלא נערכים כראוי, הרי כל מנהל שיווק יודע כמה נזק יכול לגרום מיצוב שאינו תואם למטרות שהוצבו. אך זו גם ההזדמנות הגדולה שלכם להקשיב לרחשי הלב של קהל היעד שלכם ולפעול בהתאם! אם צריך להצביע על המיקום המרכזי בו מתקיים דו שיח ערני בין הגולשים, רשתות חברתיות היא הפלטפורמה. נטייתם של המשתמשים במדיה חדשה להצטרף לקבוצות או דפים מקלה על מלאכת האיתור של קבוצות התייחסות רלוונטיות, ומאפשרת לכם להשפיע על השיחה המתנהלת ברשת. איך ממשיכים מכאן?

שיווק ברשתות חברתיות – הגדרת מטרות ואמצעים

המטרות של הפעילות ברשתות חברתיות יכולות להיות רבות ומגוונות: הגדלת המודעות למותג, טיפוח נאמנות, הגדלת התנועה לאתר ועוד. ככל המטרה תהיה מדויקת ומוגדרת, כך יהיה קל יותר להתמקד בהשגתה. לאחר שאנחנו יודעים בדיוק מה רוצים להשיג (ובהמשך נסביר איך בודקים האם המטרה הושגה), זה הזמן לגשת לרשתות החברתיות עצמן – ויש הרבה כאלה. הגדולה שבהן היא כמובן פייסבוק עם למעלה מ 600 מיליון משתמשים, אך גם טוויטר, לינקדאין ,יוטיוב ורבות אחרות משחקות תפקיד חשוב. איך יודעים באיזו מהן לבחור? ההכרות עם המאפיינים השונים של קהל היעד תסייע לכם לפנות לרשת המתאימה. למשל פלחי אוכלוסייה בעלי מאפיינים דומים כגון גיל, השכלה או הכנסה דומה יעדיפו רשת חברתית אחת על פני השנייה.

שיווק ברשתות חברתיות – הלכה למעשה

בשל השוני בין אתרי הרשתות החברתיות, אופי הפעילות משתנה מאתר לאתר. אם בפייסבוק המטרה המרכזית היא לצבור כמה שיותר לייקים, בטוויטר האתגר הוא לצבור כמה שיותר עוקבים ולנסח מסר קצר וקולע.
פתיחת ערוץ ביוטיוב לעומת זאת מלווה בבחירת מילות המפתח המתאימות לכותרת, התגיות והכתוביות (אם יש). מעבר לפעולות שיווק קונקרטיות בכל אחת מהפלטפורמות, חשוב לכתוב תוכן באופן קבוע. הרי במסגרת השיחה ברשת אף משתמש לא אוהב לדבר לעצמו…

איך מודדים הצלחה?

בהנחה שהגדרנו מטרות אופרטיביות בתחילת התהליך, נוכל לבדוק את אופן מימושן לכל אורכה. למשל, אם המטרה הייתה להגדיל את המודעות למותג, נבדוק כמה פעמים הוזכר שם המותג ברשת האינטרנט מאז פתיחת הפרופיל. את הגדלת התנועה לאתר מהרשתות החברתיות השונות נוכל לבדוק באמצעות כלים סטטיסטיים.

מעוניינים להגיע ליותר לקוחות באמצעות שיווק ברשתות חברתיות?
זמן מעולה לפנות אלינו עכשיו!
זמן לא רע לקרוא גם על: מדיה חברתית

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?