ארבע שאלות שחשוב לשאול כשאתם בוחרים דמות משפיעה לפרסם איתה

שיווק משפיענים | influencer marketing

איפה תוכלו למצוא את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, שהם בני דור ה – Z, בני 35 או פחות, והם פתוחים לשמוע גם מסרים שיווקיים? התשובה היא כנראה ברשתות החברתיות האופייניות לגילאים אלה, ספציפית אינסטגרם וטיקטוק.

אתם יכולים לפתוח חשבון משלכם ולהתחיל לצבור עוקבים אחד אחרי השני. מייד או לאח זמן והשקעה של משאבים אתם עשויים לגלות שזה לא פשוט – במיוחד אם אין לכם ילד או ילדה (או עובד צעיר שממש אוהב את הארגון ומזדהה איתו) ישעזרו לכם לתכנן פוסטים רלוונטיים, בעלי ערך, מושכים ומעוררי מעורבות, לעיתים קרובות.

אם אין לכם את המשאבים, הרצון או היכולת להתמודד עם האתגר הזה – אנחנו מציעים שתשקלו לעבוד עם דמות משפיעה מהרשת החברתית שאתם מבקשים לפרסם בה. דמות משפיעה היא דמות שכבר יש לה חשבון פעיל ומספר גדול של עוקבים. דמות כזו מכירה את הכללים לפרסום פוסטים רלוונטיים שיזכו למעורבות, יש לה קהל שהיא מביאה איתה והתאמה גבוהה ומוכחת לרשת.

אם הדמות מתאימה למוצר ולחברה שלכם – אנחנו מציעים לשקול פרסום בתשלום, באופן חד פעמי או אפילו בחירת הדמות כפרזנטורית קבועה ופרסום מסרים מטעמכם גם בדף שלה באופן קבוע. הבחירה בדמות שתלווה את הפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות לבני דור ה – Z היא לא מובנת מאליה. הנה ארבע שאלות שחשוב לענות עליהן במהלך הבחירה:

#1 – למה אתם מצפים מהדמות שלכם?

לפני שאתם בוחרים דמות משפיעה שתפרסם בחשבון שלה את המוצר או השירות שלכם ותזרים אליכם חלק מהעוקבים שלה, חשוב שתבינו למה בדיוק אתם מצפים מהפרסום ברשת. חשוב שתכירו את פעילות הדמות שאתם שוקלים לשכור, כמות העוקבים והמעורבות שלה בכל פוסט – אבל זה לא מספיק. כדאי לבדוק: עד כמה הדמות שלכם מעוררת השראה, עשויה לגרום לצופים לייצר דעה על המוצר או השירות שלכם, כמו גם עד כמה היא "שם כדי להישאר" ואיך הדמות מתפתחת לאורך זמן.

#2 – עד כמה הדמות שבחרתם היא בעניין?

לא רק שחשוב לבחור דמות משפיעה שיש לה כמות משמעותית של עוקבים, התנהלות מקצועית ומעוררת השראה ויצירתיות – עוד דבר שחשוב לבדוק היא האמינות והיכולת של אותה דמות לפרסם את המוצר שלכם. למשל: אם אתם מוכרים מוצרים לגברים, כדאי לא לבחור בפרזנטורית אישה. כדאי שתבחרו לא רק בדמות שמתאימה למותג שלכם – אלא גם במישהו שאתם יודעים, שהוא לא חושש מעבודה קשה.

#3 – עד כמה הדמות שלכם אותנטית?

אל תבחרו בדמויות שהמסר שלהם "מלאכותי". לכו על מישהו שמעורר התלהבות, שיש לו אמירה, שהוא יצירתי בפוסטים שלו ושהוא מעורב אישית בפעילות. חפשו מישהו בעל אישיות סוחפת ומעגל של עוקבים שמושפעים ממנו ומחקים אותו.

#4 – הדמות שלכם היא לא כל הסיפור

חשוב לבחור אישיות מעורבת, יצירתית, ומלאת השאה שתשווק את המוצרים או השירותים שלכם – אולם כדאי לפעול במקביל במספר רשתות חברתיות בהתאם לקהל היעד שלכם (טיק טוק, אינסטגרם, יוטיוב, פלטפורמות פרטיות, וכולי) כמו גם לארגן פעילויות שיווקיות ופרסומיות אוף ליין.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?