רכש מדיה

hands-with-laptop-virtual-world-map

רכש מדיה והגרת מטרות

בחירת אפיק הפרסום הכדאי ביותר היא נגזרת של התקציב העומד לרשותכם, היעדים השיווקיים, אורך הקמפיין, מאפייני קהל המטרה ועוד. שקלול כל המרכיבים יאפשר לכם לבחור את האפיק שיניב את התוצאות הטובות ביותר. צוות החשיבה הרב תחומי שלי יסייע לכם בבחירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

קניית מדיה ושיווק באינטרנט

אחד האבות המייסדים של חקר המדיה מרשל מקלוהן אמר שפרסום היא האומנות הגדולה ביותר של המאה ה 20. במאה ה 21 מלאכת הפרסום הופכת להיות יצירתית ומורכבת עוד יותר, בשל ריבוי ערוצי השיווק וצורות הפרסום. כל מנהל תקשורת שיווקית יודע עד כמה חשוב לפרסם את העסק כדי לזכות לחשיפה ולעמוד ביעדים העסקיים של הפירמה. הדרך להשגת החשיפה המקווה עוברת דרך קניית מדיה, שבדומה לשטח נדל"ן מובחר יכולה להניב רווחים נאים במונחי פרסום ושווי מותג. מהם האפשרויות העומדות בפני הארגון לקניית מדיה ואיזו מהם תניב את התוצאות הטובות ביותר?

רכש מדיה – אילו שטחי פרסום עומדים למכירה?

ישנן שלוש פלטפורמות מרכזיות בהן ניתן לקנות שטחי פרסום. הראשונה היא פרסום מודעה (בדרך כלל בצורה של באנר) בתוך אתר אינטרנט או פורטל. במסגרת רשתות פרסום ניתן לפרסם הודעת טקסט או באנר שמופצים  באתרים השונים על פי מידת ההתאמה של התוכן או הקטגוריה לקהל היעד של אותו אתר. דוגמא לקניית מדיה בדרך זו היא Google Adsense, המחזיקה בנתח של 60% משוק פרסום האינטרנט העולמי.
הודעות ממומנות במנועי החיפוש – הודעות טקט המופיעות לצד תוצאות החיפוש לפי מילות המפתח והתקציב שהוגדרו.
הודעות ממומנות ברשתות חברתיות – פועלות בצורה דומה למודעות במנועי החיפוש, אך מאפשרות הגעה מדויקת יותר לקהל המטרה באמצעות בסיסי פילוח מגוונים כגון גיל, מין, השכלה ועוד. מעבר להודעות טקסט אפשר לשלב גם לוגו או באנר (בפייסבוק למשל).

רכש מדיה   ב 2020 – כמה זה עולה?

שאלת השאלות, היא מהי עלות הקמפיין הפרסומי. גם במסגרת תכנית השיווק באינטרנט בשנת 2015 קיימות שלוש שיטות תמחור מרכזיות:
תשלום לפי זמן – תמחור המאפיין אתרי אינטרנט ופורטלים גדולים, המשתנה לפי פרק הזמן שבו הופיעה המודעה. החיסרון העיקרי של שיטה זו הוא שלא תמיד יש קשר בין רמת החשיפה לכמות ההקלקות על המודעה. חסרון נוסף הן העלויות הגבוהות בדר"כ של שיטה זו לשיווק באינטרנט, במיוחד באתרים הנחשבים.
עלות לקליק (PPC) – התשלום מתבצע רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה ולא לפי כמות הפעמים שהופיעה. בשיטה זו המפרסם מקבל שליטה מלאה על גובה תקציב הפרסום – לפי המחיר שהוא משלם על כל קליק וכמות הקליקים המבוקשת. שיטה זו נפוצה בעיקר בהודעות הממומנות.
עלות לפעולה (CPA) – התשלום מתבצע לאחר ביצוע הפעולה המבוקשת, למשל השארת פרטים או אפילו ביצוע רכישה.

זקוקים לעזרה ברכש מדיה?
 
זמן מעולה לפנות אליי עכשיו
 
זמן לא רע לקרוא גם על יחסי ציבור באינטרנט

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?