סיכום השיווק באינטרנט בשנת 2011 ומחשבות על 2012

61530

הרבה דברים משתנים במהלך שנה. בטח בתחום האינטרנט שבו עדכון של אלגוריתם יכול להשפיע על העסק שלך ביום אחד. לכן, עם סיום שנת 2011 שאלתי את עצמי "מהם הדברים שנשארו ב-2011 ומה צופה שנת 2012"?

הנה כמה דברים שדעכו  ב-2011 בתחום השיווק באינטרנט:

שיווק בגוגל באמצעות חוות תוכן

גוגל הבהירה היטב באמצעות העדכונים האחרונים באלגוריתם ש"איכות חשובה יותר מהכמות". אתרי מאמרים וחוות תוכן שהכילו מאגרים גדולים של תכנים לא איכותיים במיוחד ספגו מכה די קשה בשנה האחרונה וככל הנראה, לא הולכים לחזור, לפחות לא כפי שהיו. לכן, כדאי לבחור בטקטיקות אחרות במסגרת מאמצי השיווק באינטרנט בכלל והקידום בגוגל בפרט.
 
הכלי שהיה פעיל מ-2005 ואיפשר לבדוק קישורים נכנסים לאתר, נסגר באופן רשמי בנובמבר 2011 והותיר המוני בעלי אתרים ואנשים המתעסקים ב-SEO ןבשיווק באינטרנט ללא תחלופה חינמית טובה לבדיקת קישורים נכנסים לאתרים.

אתרים ללא מערכת ניהול תוכן

התופעה הזו היתה אמורה להיעלם מהעולם עוד לפני 2011 אך עדיין פה ושם במסגרת הפעילות שלנו לשיווק אינטרנטי אנחנו נתקלים באתרים שנבנו ללא כל מערכת ניהול תוכן ואשר דורשים פנייה לבונה האתר על מנת לעדכן אותו. חשיבותו של התוכן היום פשוט לא מאפשרת לאתרים כאלה לעמוד בתחרות.

יותר ויותר עסקים מבינים (או, לפחות, אנחנו מנסים לעזור להם להבין) שנוכחות בלבד לא מספיקה כשמדובר בשיווק באינטרנט. ולא מדובר רק באתרים. יצירה של דף פייסבוק, למשל, אפילו אם יש בו דף כניסה מושקע עם "קריאה ללייק", לא תגרום ללקוחות פוטנציאליים ליצור קשר ולקנות.

השאלה החשובה  ביותר החל מהיום היא  איך להפעיל את הגולשים ולעניין אותם במה שיש לנו להציע.

נבואות ומחשבות על קידום בגוגל ב –  2012

למרות הנבואות המלחיצות מעט של עמים מסוימים לגבי שנת 2012, אנחנו בכל זאת מקווים להיות פה השנה עם כל הכלים, הטרנדים והחידושים בתחום השיווק באינטרנט. אז למה אפשר לצפות?

יותר מובייל

כבר השנה ראינו קפיצה אדירה בתחום המובייל – אפליקציות, יותר ויותר דברים שאפשר לעשות באמצעות הסמרטפון – לשלם, לסרוק ועוד ועוד. המגמה הזו בהחלט תתפתח בשנת 2012 ותביא חידושים נוספים לעולם המובייל: הפעלה קולית (שמעתם על SIRI?), קופונים במובייל עם שילוב ברשתות חברתיות מבוססות מקום, תשלום ורכישות.

פייסבוק התחילה את השינוי הזה בועידת F8 האחרונה כאשר הציגה עדכונים ב- OPEN GRAPH המאפשרים ליצור כפתורי פעולה יחודיים (שיחליפו את כפתור הלייק) ושיתוף אוטומטי.
אפשר כבר לראות סנוניות ראשונות באפליקציית Spotify המשתפת באופן אוטומטי את המוזיקה שאתם שומעים ישירות לטיקר של פייסבוק וב- Social Reader של הוושינגטון פוסט.

שיווק במדיה חברתית – מודעות פייסבוק יצברו תאוצה

כבר היום עסקים רבים משתמשים במודעות פייסבוק ממומנות על מנת להגדיל חשיפה, למשוך קהל חדש ולהפיץ תכנים. למודעות פייסבוק מספר יתרונות על פלטפורמות פרסום אחרות, כולל אפשרויות מיקוד רבות, אפשרות ליצור מודעות מתוך תוכן (סיפורים ממומנים, שאלות וכו'). הפלטפורמה הזו ככל הנראה, תתפתח באופן משמעותי ב-2012.

טלוויזיה מותאמת אישית

יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך תוכן וידאו על פי בחירה ולא לפי לוח השידורים של חברות הכבלים והלווין. בארה"ב אף קיימות חברות כמו Hulu ו- Netflix המאפשרות לצפות במבחר רב מאוד של תכנים אונליין עבור תשלום חודשי נמוך יחסית.
גם יוטיוב מתכננת להוסיף כ-100 ערוצים עם תכנים בידוריים וחינוכיים שונים.

קניות חברתיות באינטרנט

בעלי חנויות משתמשים בהצלחה במדיה החברתית על מנת למשוך לקוחות פוטנציאלים, לעניין אותם ולשמור איתם על קשר. עם זאת, הפיכת הקנייה לחוויה חברתית על מנת לייצר מכירות ולהגדיל רווחים עוד בתחילת דרכה.

ב -2012 נראה יותר חנויות שיאפשרו רכישה דרך עמודי הפייסבוק שלהם, יתאימו לכם מוצרים על פי העדפות שלכם וישתמשו בעוד דרכים יצירתיות כדי לגרום לנו לקנות.
ומה דעתכם, מה צפוי לנו ב-2012?

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?