מדיה חברתית

התחושה כי רק מי שיש לו מוצרים "פוטוגנים"/ מגניבים/ מוכרים יכול להרוויח משיווק ברשתות חברתיות אינה נכונה. מנהל נוכחות אינטרנטית מוצלח ידע לבנות לכם פרופיל אפקטיבי ולשווק אותו בצורה המתאימה לקהל היעד שהגדרתם יחד. חשוב מאוד להפוך את המותג שלכם לאנושי. צרכנים הם אנשים וככאלה הם מחפשים לתקשר עם שכמותם.

מדיה חברתית – כולם מרוויחים ממנה?
מדיה חברתית – הקמת קהילות

הסרט "הרשת החברתית" הבהיר לקהל הרחב מה היה הרעיון מאחורי פייסבוק ולמה בדיוק הוא כל כך מוצלח. על בסיס פייסבוק נבנו עוד שלל רשתות חברתיות באינטרנט אשר כל אחד מהן מתאימה לקהל יעד אחר – לינקדאין הינה רשת לנטוורקינג עיסקי, דיויאנט – ארט היא רשת של אמנים, פליקר מאפשר שיתוף תמונות של מקצוענים וחובבנים כאחד וטוויטר הפך לפלטפורמה החביבה על סלבז בכל העולם. הרעיון שעומד מאחורי כל רשת כזאת הוא שבעולם המודרני  יש אווירה של כפר גלובאלי שבו אנשים מחפשים להקים קהילות על פי תחומי עניין ולאו דווקא על פי אזורים גיאוגרפים. מדיה חברתית באינטרנט פשוט מאפשרת לנו לחיות בקהילות אליהן אנו בוחרים להצטרף.

מה זה שיווק במדיה חברתית?

עסקים אשר חושבים קדימה מבינים כי לא ניתן לשרוד בשוק התחרותי המודרני בלי לדעת להשתמש בכלים של שיווק מודרני באינטרנט. הכלי המתקדם ביותר הוא השיווק ברשתות חברתיות. נמנה כאן שתי סיבות עיקריות בגללן שיווק נכון במדיה חברתית יכול להיות סופר אפקטיבי. ראשית, במדיה החברתית אנשים משתפים מידע על עצמם מרצון ולכן ניתן לדעת עליהם בדיוק מה הם אוהבים, מה הם מתעבים, כמה חברים יש להם,מי החברים האלה ומהם הרגלי הצריכה שלהם. את המידע הזה משווקים יכולים בקלות לנתח ובכך לדעת לאיזה חבר קהילה הפנייה תהיה האפקטיבית והמשפיעה ביותר.

זאת בניגוד לפרסומות בטלוויזיה ,למשל,שם פרסומות לחיתולי לתינוקות מגיעות גם לילדים בני 6, גם לרווקים בני 30 וגם לקשישים וכך מושקעים משאבים בקהל של צרכנים ולקוחות פוטנציאלים שאינו נמנה על קהל היעד של המוצר או השירות המוצע. שנית, האפקטיביות של שיווק במדיה חדשה באינטרנט טמונה באלמנטים של שיווק ויראלי ובאינטראקטיביות. בעוד הדיאלוג עם פרסומת בעיתון,למשל, הוא בעצם מונולוג בלי פידבק, במדיה חברתית יש פידבק כמעט מיידי ולכן אפשר לדעת בדיוק אם כל צעד ושעל שיווקיים בהם אנו נוקטים במסגרת השיווק באינטרנט הוא נכון. כך,  אנו גורמים לצרכנים שלנו להרגיש חלק מחוויה.

שיווק חוייה באינטרנט

הרעיון של למכור חוויה ולא מוצר מוכיח את עצמו כמוצלח כבר עשרות שנים ובחינה של המותגים המובילים מוכיחה כי החשיבות של החוויה מאחורי המוצר חשובה יותר אפילו מטיב המוצר עצמו. כך, מי שלובש נייק הוא באופיו אדם ספורטיבי, מי שיש לו בלאקברי הוא באופיו אדם ספורטיבי ומי ששותה קוקה קולה הוא באופיו איש המערב.

איך הופכים את המותג שלכם לאנושי ויעיל מבחינה שיווקית?
זמן מעולה לפנות אלינו עכשיו!
זמן לא רע לקרוא גם על:

יחסי ציבור באינטרנט | שיווק במדיה חברתית | שיווק ויראלי

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?