Conversational marketing – מה אומרים עליכם ברשת?

19197218

מידי יום נוצרים מיליוני דפי אינטרנט חדשים שמעלים את השאלה הבלתי נמנעת: על מה אפשר לכתוב כל כך הרבה? מסתבר שעל כל נושא שבעולם, ובין היתר גם… על המוצר או השירות שלכם! הימים בהם הגולש הסתמך רק על המידע שמופיע באתר הבית שלכם חלפו מן העולם.

הגולש היוזם של ימינו כותב בבלוגים, פורומים ורשתות חברתיות מידע שמשפיע על החלטת הקנייה של גולשים אחרים. אז מה אומרים עליכם ברשת? Conversational Marketing הוא תחום חדשני בעולם השיווק, שתפקידו להביא לשליטה מקבימאלית בשיחה שמנהלים הגולשים ברשת . המטרה היא להפיק מהשיחה את מירב התועלת השיווקית. בשורות הבאות ננסה להבין, כיצד אפשר להשתתף בדיאלוג המתקיים ברשת באמצעות Conversation Marketing?

התוכן הוא המלך. מי יוצר אותו?

בשנים האחרונות עולם האינטרנט משנה את פניו,השינוי בא לידי ביטוי בשיווק באינטרנט במסגרת Web 2.0. מה זה אומר? הצרכן החדש הופך מפסיבי לאקטיבי: במקום לספוג תכנים שאחרים יוצרים עבורו, הוא אוהב ליצור, לדרג ולהגיב לתכנים בעצמו. האם הגולש באמת מעוניין להיות מעורב יותר? תשאלו את 600 מיליון המנויים של פייסבוק שמעלים תמונות, סטאטוסים ופוסטים מסביב לשעון. או את המוני הגולשים שיצרו במו ידיהם את מיליוני הערכים של ויקיפדיה, האנציקלופדיה הגדולה בעולם. הרצון של הגולש להיות מעורב גדול מתמיד, וכפי שנראה מיד אפשר לתרגמו לתועלת עסקית באמצעות Conversational Marketing.

Conversational Marketing כיצד זה עובד באינטרנט?

קמפיינים שמגדילים את רמת המעורבות של הלקוח זוכים להצלחה אדירה – בארץ ובעולם. כך למשל חברות רבות מערבות את הגולשים בבחירת שם המוצר, מבקשות מהם להעלות תמונות או רעיונות ואפילו מאפשרות ללקוח לקבל גביע יוגורט עליו מודבקת תמונתו. המילה האחרונה בתחום שייכת לחברת הביטוח שמאפשרת לגולשים לשלוח לדף הפייסבוק רעיונות לפרסומת – והתגובות בהתאם: תוך ימים ספורים נצברו אלפי לייקים, תגובות רבות ובאז תקשורתי גדול. שיתוף נכון של הגולש מגדיל משמעותית את רמת העניין וגם את רמת החשיפה שלכם באמצעות שיווק ויראלי: הגולשים התלהבו מהפעילות שלכם? הם ילחצו like ויפיצו את השמועה בקרב חבריהם. זוהי המהות של Conversation Marketing – לקחת חלק פעיל בשיחה שמנהלים הגולשים ברשת. כך הגולשים זוכים להיות מעורבים מצד אחד, ואתם מגדילים את החשיפה והעניין בכם מהצד השני. כיצד מוציאים את כל אלו לפועל?

Conversation Marketing  וקידום בגוגל – איך מתחילים?

בעידן בו הצרכן יוצר את המידע במקום רק לצרוך אותו, לדעה שלו עליכם יכולה להיות השפעה גדולה יותר מכל מידע שתפרסמו באתר שלכם. זוהי הנחת היסוד של Conversation Marketing: כדי לזכות לחשיפה אוהדת ולהגדיל את מעגל הלקוחות, מעבר לקידום בגוגל, יש לקחת חלק בדיאלוג המתקיים בין הגולשים ברשת. כיצד מבצעים Conversation Marketing? אפשר לקחת חלק בשיחה שמתנהלת ברשת במספר דרכים:

  • Conversation Marketing  ברשתות חברתיות – שיחות הסלון כבר מזמן עברו לרשת, לרוב לרשתות חברתיות ופייסבוק בראשן. יצירת דיונים בנושאים שמעניינים את הלקוחות שלכם, עריכת תחרויות כמו אלו שהזכרנו קודם והתייחסות בזמן אמת לתגובות הגולשים יגדילו בהדרגה את מפלס ההתעניינות בכם.
  • Conversation Marketing  בפורומים ובלוגים מקצועיים – מחפשים טיפים להתנהגות בראיון עבודה? פתרון לתקלה במחשב? פורומים ובלוגים מקצועיים מתפקדים כזקן השבט המודרני, ומספקים לנו תשובה לכל שאלה כמעט. נתתם לגולש תשובה שסייעה לו? הרווחתם שגריר נוסף בשיחה שמתנהלת ברשת. כדי לייצר Conversation Marketing יעיל, חשוב להעלות מידע חדש כל הזמן וגם כאן, לנהל דיון ערני עם הגולשים.
  • Conversation Marketing  ביוטיוב – גולשים שמעלים סרטונים משלהם יעבירו אותם הלאה לחברים שלהם, ויבצעו עבורכם את מלאכת השיווק בוידאו.

אין כזה דבר פרסום רע? לקוחות מרוצים יפיצו את השמועה באמצעות שיחות ברשת ויביאו אליכם לקוחות נוספים. ולקוחות לא מרוצים – שלא נדע…

איך יוצרים שיחה והופכים אותה לכלי שיווקי?
 

זמן מעולה לפנות אליי עכשיו!
 

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?