שינוי באלגוריתם של גוגל

work-hard-data-analytics-statistics-information-business-technology-(1)

גוגל "מרעננת" את תוצאות החיפוש לקראת 2020

שינויים רבים נעשו לאחרונה באלגוריתם של גוגל.

מה זה אומר על השיווק באינטרנט?

כמה פעמים חיפשתם משהו אקטואלי כמו, למשל, "מסיבות סילבסטר" ומצאתם המון תוצאות אבל כאשר נכנסתם לאתרים גיליתם לאכזבתכם מסיבות משנה שעברה במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב מלפני שנתיים ושלוש.

העדכון המדובר באלגוריתם של גוגל אמור לזהות סוגי חיפוש שונים ולהציג תוצאות בהתאם. כלומר, חיפוש מתכון כלשהו, למשל, אמור להציג תוצאות וותיקות ופופלריות יותר בראש תוצאות החיפוש.
לעומת זאת, בתוצאות חיפוש שקשור לגרסה חדשה של אייפון או אירוע חדשותי יוצגו קודם התוצאות החדשות יותר.

עבור חיפושים מהסוג השני, עשויות להופיע אפילו תוצאות בנות דקות ספורות בלבד.
אם נחזור לדוגמא הקודמת של "מסיבות סילבסטר" – במקרה הזה המנוע "יבין" שככל הנראה, המחפש מעוניין בתוצאות החדשות ביותר גם אם הדבר לא צוין במפורש בחיפוש.
"תוצאות חיפוש, כמו עוגיות ופירות, עדיפות כשהן טריות" אומר עמית סינגהל בפוסט שהוא מפרסם בבלוג הרשמי של גוגל.

למי זה טוב?

לפי גוגל, סוגי החיפושים שיושפעו בעיקר מהעדכון הנ"ל הם חיפושים הקשורים לאירועים אחרונים או טרנדים, חיפושים הקשורים לאירועים המתרחשים באופן קבוע כמו חגים או טקסים שונים וחיפושים הקשורים לנושאים המתעדכנים בתדירות גבוהה כמו המלצות על מקומות או ביקורות על מוצרים.

מתוך כך, אפשר בהחלט לראות שאתרי חדשות, אתרי תוכן כמו בלוגים (בעיקר כאלה המדברים על נושאים "חמים" ואקטואליים) ואתרים המציגים ביקורות גולשים וסקירה של מוצרים ו/או שירותים יהיו המרוויחים הגדולים של השינוי באלגוריתם.

אחד הפרמטרים של "רעננות" של דף כלשהו הוא התאריך בו הדף נסרק לראשונה. כלומר, אם עדכנתם תוכן חדש בדף ישן, זה לא בהכרח הופך אותו לעדכני ו"רענן" יותר.

תוצאות חברתיות?

זה בהחלט לא הניסיון הראשון של גוגל להציג תוצאות עדכניות "בזמן אמת". לפני יותר משנתיים הכריזה גוגל על הצגת "תוצאות אחרונות" מבלוגים, אתרי חדשות וטוויטר.
 ביולי 2011 הושלם ההסכם עם טוויטר שאיפשר לרובוטים לסרוק את הציוצים של טוויטר ולהציגם בתוצאות החיפוש. למרות שהתוצאות בזמן אמת שהוצגו בגוגל כללו לא רק את טוויטר אלא גם את חדשות גוגל, מייספייס, גוגל באזז ועוד כמה רשתות חברתיות שלא ממש מוכרות בארץ, אפשר בהחלט לומר שטוויטר סיפקה את עיקר התוצאות הללו. לא נראה שהעדכון ההוא יגרום להחזרת הציוצים לתוצאות החיפוש של גוגל, אך עם זאת, גוגל הודיעה שהמנוע שלה מסוגל כעת לאנדקס תכנים מסוג Ajax ו- JavaScript, מה שאומר שגם תגובות של פייסבוק, למשל, יכולות להתאנדקס ולהופיע בתוצאות החיפוש.

כמו כן, אין ספק שלהוספת חלקים נרחבים של שאלות ותשובות לאתר תהיה חלק נכבד בשינוי הזה. סביר מאוד להניח שעדכונים ופרסומים של שאלות ותשובות בעברית יככבו בתוצאות החיפוש.

שינויים רבים באלגוריתם נכנסים לתקוף לאורך השנים. יחד עם זאת, הכללים הבסיסיים של הקידום בגוגל(SEO) והכיוונים אליהם הולך גוגל, לא השתנו.

 

מה זה אומר לגבי האתר שלכם?

 

צרו איתי קשר עכשיו

 

לאן אפשר ללכת מכאן?

כאן אפשר לקרוא על בחירת חברת קידום אתרים ב2020

פה תמצאו חומר על פרסום ביוטיוב

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?