ממשק משתמש

3299

סקר ישן שביצעה YAHOO גילה כבר אז שהאינטרנט משנה את הרגלי הצריכה: 55% מהנשאלים קונים בצורה פחות אימפולסיבית. מה זה אומר? שחיפוש מושכל של מידע אודות המוצר, השירות או החברה הופך את חווית השימוש לשיקול מכריע בהחלטת הקנייה.

כל איש שיווק יודע שגם המוצר הטוב ביותר צריך להיות נוח לשימוש ועטוף באריזה אטרקטיבית כדי למשוך יותר לקוחות. בעולם הווירטואלי קוראים לזה ממשק משתמש, שנועד להעצים את חווית השימוש של הלקוח ולענות בחיוב על שאלות כמו האם האתר מספק מענה הולם? עד כמה הוא נעים לעין? האם אוכל למצוא בקלות את מה שאני מחפש? כאשר לשרות הגולש עומדות אינספור חלופות, אלו הם אינדיקטורים משמעותיים שמשפיעים על החלטת הגולש בשלב חיפוש המידע ועונים על השאלה החשובה ביותר – האם להישאר באתר או להמשיך הלאה?

בניית ממשק משתמש – שיקולים שיווקיים

אופטימיזציה של ממשק משתמש הוא תחום מולטי דיסציפלינארי הכולל פעולות שיווק, תכנות ועיצוב היוצרות את חווית המשתמש. בטרם מתחילים בבניית ממשק משתמש חשוב להכיר את המאפיינים הייחודיים של הסביבה העסקית בה הארגון פועל: לאילו קטגוריות לחלק את האתר? איזה נושאים כדאי להבליט? איך הופכים את הניווט באתר לאינטואיטיבי באמצעות קישור רלוונטי מדף אחד למשנהו? הא-ב של שיווק באינטרנט מתבסס על חקר שוק שנועד לענות על שאלות אלו, באמצעות הכרות מעמיקה עם קהל היעד והעדפותיו. אם ברשותכם אתר אינטרנט, גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין ללימוד ההרגלים וההעדפות של הלקוחות שלכם. ואם בכוונתכם להקים אתר חדש? אפשר ללמוד על העדפות הגולשים גם מהמבנה של אתרים קיימים בתחום.

היופי הוא בעיני המתבונן: בניית ממשק משתמש הלכה למעשה

גיבוש אסטרטגיה שיווקית תוביל לבניית ממשק משתמש בשני רבדים: הרובד האינטראקטיבי – הכולל את מפת האתר, כלי הניווט השונים כגון המבנה של התפריטים, סרגל ניווט, מנוע חיפוש בתוך האתר ועוד. הרובד הוויזואלי –  בחירת הצבעים, גדול הפונטים, הבלטה של אלמנטים ועוד. בניית ממשק משתמש כוללת מגוון אפשרויות כמעט אינסופי ומעלה דילמות רבות – אז איך יודעים במה לבחור?  אתרים רבים נופלים בפח ובונים ממשק משתמש חדשני שנראה אולי יפה בעיני יוצריו, אך לא בהכרח מתאים לקהל היעד. בהקשר זה חשוב לזכור שהיופי הוא בעיני המשתמשים אליהם מיועד האתר. אופטימיזציה של ממשק משתמש הבנויה סביב העדפותיו של משתמש הקצה תעשה עבורכם יופי של עבודה, מנקודת מבטו של המשתמש כמובן…

ממשק משתמש ושיווק באינטרנט

אוסקר וויילד אמר פעם שניסיון הוא רק כינוי לטעויות שכבר עשינו. למרבה המזל אפשר להימנע מראש מטעויות בבניית ממשק המשתמש… הבנה מעמיקה של ההיבטים השונים בבניית ממשק הכרחית ליצירת חווית משתמש מוצלחת שתגדיל את כמות הלקוחות. לשם כך מאיישים את צוות החשיבה שלי מומחים מתחומי השיווק, התכנות והעיצוב שמתאימים את ממשק המשתמש לקהל היעד ומסייעים לארגון למקסם את התועלת מכל אינטראקציה.

זקוקים לעזרה בהפיכת ממשק המשתמש לשיווקי?
זמן מעולה לפנות אליי עכשיו!

לאן כדאי ללכת מכאן?

 

כאן תקראו על שיווק ביוטיוב בשנת 2020

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?