יוניברסל סרץ' – חיפוש אוניברסלי

111

Universal Search – מה זה אומר מבחינתכם?

בדומה לתהליך הקנייה, גם שיווק באינטרנט אינו פעולה של "זבנג וגמרנו". היום יותר מתמיד דרוש צוות חשיבה מקצועי שייצור תוכן מגוון ואפקטיבי, ויהפוך את הארגון לבר מציאה בכל אחד משלבי הקנייה. במסגרת שיטת ה Internet findability אנחנו באומניפרזנט נחשוב יחד אתכם על רעיונות מקוריים שיהפכו את האינטרנט לסניף מצליח של העסק שלכם לצורך הגדלת הכנסות.

מה זה יוניברסל סרץ' ולמה להתייחס אליומ בסגרת שיווק באינטרנט?

כל מנהל שיווק יודע שיצירת נוכחות בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, שווה זהב. אך גוגל של לפני עשור היא לא אותה גוגל מודל 2011. וכאשר נוצרים חוקים חדשים, ניצבים בפנינו אתגרים חדשים לשיווק יעיל של העסק.

בשנת 2007 מנוע החיפוש ששינה את חיינו עשה זאת שוב, הפעם עם  יוניברסל סרץ'. מה משמעותו? המטרה של מנועי החיפוש מאז ומעולם הייתה לספק לגולש את תוצאות החיפוש הטובות ביותר, ומה שמשתנה עם השנים הם הכלים שנעשים יותר ויותר מתוחכמים בדרך ליישום מטרה זו. אחד מהם הוא universal search, המספק למשתמש תוצאות חיפוש אינטגרטיביות שאינן כוללות טקסט בלבד, אלא גם תמונות, מפות, ספרים,קטעי וידאו, אתרי אינטרנט, חדשות ועוד. יריית הפתיחה הייתה של גוגל (אלא מה) ושאר מנועי החיפוש הצטרפו במהרה. שינויים אלו משפיעים רבות על אסטרטגית השיווק של הארגון.

universal search ושיווק באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט מושתת על יצירה מתמדת של תוכן איכותי. רק שבעידן היוניברסל סרץ' כאשר אומרים כתיבת תוכן איכותי לא בהכרח מתכוונים לטקסט, אלא גם ליצירת סרטוני וידאו, תמונות, אייטם חדשותי (כגון שחרור הודעה לעיתונות במסגרת יחסי ציבור באינטרנט), כתיבת פוסט בבלוג, הוספת מידע לדף האוהדים שלכם בפייסבוק ועוד. כיום המפתח הוא לחשוב על קידום אתרים בצורה הוליסטית כדי להביא לתוצאות.

כיצד משפיע שיווק באינטרנט על תהליך הקנייה?

מחקרים מלמדים שקנייה אינה פעולה נקודתית, אלא חלק מתהליך מתמשך המושפע משרשרת של גורמים. שימוש נכון ב universal search יאפשר לכם לא רק לשפר עמדות בתוצאות החיפוש, אלא לפנות לכל אותם אנשים המשפיעים על תהליך הקנייה:

  • יוזם – אדם המעלה לראשונה את הרעיון לקנות את המוצר או השירות. המאמצים המוקדמים ישמחו "לאמץ" הודעות לעיתונות בדבר השקת מוצר או שירות בלעדי, ויחסי ציבור הם הדרך לעשות זאת.
  • משפיע – אדם שדעתו או עצתו משפיעות על ההחלטה. בטח לא תתנגדו שהם ילחצו "לייק" על דף האוהדים שלכם ויסייעו ליצירת BUZZ שיווקי…
  • מחליט – אדם שמחליט על כל מרכיב בהחלטה – האם לקנות, מה לקנות, איך או היכן לקנות. ההחלטה יכולה ליפול בין היתר בעקבות סרטון וידאו מוצלח שיצרתם והבלטתם באמצעות קידום קטעי וידאו (VSEO).
  • קונה – האדם המבצע את הרכישה בפועל, וישמח לקבל חיזוק מכירה על הרכישה שביצע בבלוגים מהם הוא ניזון.
  • משתמש – אדם הצורך את המוצר/השירות, וירצה להיחשף למוצרים נוספים שאתם מציעים

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?