שיווק מקצועי ברשתות חברתיות

3401222

שיווק ברשתות חברתיות – המספרים מדברים

האם לעסק שלך יש דף בפייסבוק, פרופיל בלינקדאין וטוויטר ועכשיו גם דף בגוגל פלוס? מחקרים מראים שלעסקים קטנים יש הרבה הזדמנויות עסקיות ברשתות חברתיות. צריך רק לדעת איך לגשת לזה.

פוסט שהתפרסם לא מזמן באתר Social Media Examiner מונה 26 נתונים סטטיסטיים מעודדים לעסקים קטנים. יש שם בהחלט כמה נתונים מעניינים, אבל בתור בעל עסק בישראל לא ממש מעניין אותי, למשל, של-80% מהאמריקאים יש פרופיל ברשת חברתית.

החלטתי לצאת ולבדוק מה קורה בארץ מבחינת השימוש במדיה חברתית ואיך הנתונים האלה יכולים לעזור לנו לשדרג את אסטרטגיית השיווק ברשתות החברתיות. חזרתי עם כמה נתונים מעניינים מאוד וגם כמה תובנות.

והנה עוד כמה נתונים מעניינים שכדאי לקחת בחשבון:

בואו ניקח, לדוגמא, את תחום המחשבים (דסקטופ, לפטופים וטאבלטים) ונבדוק איך הישראלים מקבלים החלטה על קניית מוצר בתחום הזה:

  • בשלב הכרת המוצר: הצרכנים נחשפים בממוצע ל- 5.4 מקורות מידע אונליין ו- 2.2 אוף ליין. כאשר, 3.3 מתוך המקורות האלה נוצרו ע"י צרכנים אחרים ו- 4.3 נוצרו ע"י המותג.
  • בשלב בחירת המוצר: הצרכנים בודקים בממוצע 4.4 מקורות מידע אונליין ו-1.9 אוף ליין. מתוכם 2.6 מקורות הם של צרכנים אחרים ו- 3.7 של המותג.
  • ובשלב ההחלטה איפה לקנות: 3.9 מקורות אונליין, 1.5 אוף ליין. מתוך המקורות האלה, 2.3 נוצרו ע"י צרכנים אחרים ו- 3.1 ע"י המותג.

בתחומים אחרים, המספרים שונים במעט, אך המגמה נשמרת.

אז מה אנחנו יכולים להסיק מזה בהקשר של שיווק באינטרנט?

קודם כל, כמו שאתם רואים, הרוב המוחלט של הגולשים בישראל רשום לרשתות חברתיות ולפי הזמן הממוצע שהישראלי מבלה ברשתות חברתיות, הם גם פעילים בהן. העניין הוא, שהם סומכים בעיקר על חברים שלהם כשמדובר על דעה/המלצה על מותגים. עם זאת, הם צורכים המון מידע אונליין לפני שהם מחליטים לרכוש משהו וחלק גדול מהמידע הזה מיוצר דווקא ע"י המותג.

כלומר:

  1. ה"חברים" שלנו ברשתות חברתיות הם אלה שיש לנו איתם שיחה. לכן, אם תיצרו שיחה אישית (ולא בשם של מותג) באינטרנט, אנשים יסמכו עליכם גם אם הם לא מכירים אתכם באופן אישי.
  2. מכיוון שאנשים צורכים הרבה מאוד מידע אונליין לפני שהם מחליטים לקנות משהו, כדאי מאוד לספק מידע רלוונטי לגבי המוצר/שירות שלכם בצורה נגישה ונוחה.

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?