מיתוג – איך באמת עושים מיתוג נכון ב-2021 ?

2697649

צוות החשיבה שלי חוצה תחומים ומעמיד לרשות הארגון את טובי המומחים ליצירת מיתוג מנצח באמצעות קידום אתרים, יחסי ציבור, כתיבה שיווקית וכלים נוספים שיחוללו שינוי אמיתי ויביאו להגדלת הכנסות מתמשכת.

איך יוצרים התקשרות אמוציונאלית למותג שתגרום ללקוח להעדיף אתכם על פני המתחרים פעם אחרי פעם? כולנו יודעים כמה משמעותית בחירת המיצוב והתקשור שלו בערוצי השיווק השונים להצלחת הארגון – ומכאן חשיבותו הרבה של השיווק באינטרנט.

הנגישות הגבוהה של רשת האינטרנט למידע ולכמות אינסופית של גולשים הופכת את השיווק באינטרנט לכלי משמעותי בהבנת התנהגות צרכנים. במסגרת הפעילות השיווקית עומדים לרשותו של מנהל השיווק כלי מחקר מגוונים כגון גוגל אנליטיקס, המאפשר תוך שימוש מושכל הבנה טובה יותר של התנהגות קהל המטרה: איזה מידע הם מחפשים? מה חשוב להם? מאיזה אזורים הם מגיעים? הפצת המיצוב הרצוי מתבצעת במגוון פלטפורמות אינטרנטיות לצורך השגת השינוי הרצוי בתפיסת הצרכן – ובעלויות נמוכות ביחס לאפיקי שיווק מסורתיים: החל משיווק ברשתות חברתיות ועד לקידום אתרים אורגני בגוגל.

בידול תכונות או בידול מוצרים?

רונלד רייגן, נשיאה ה 40 במספר של ארצות הברית, אמר פעם ש"אם ראית עץ סקויה אחד, ראית את כולם" והיטיב לתאר (גם מבלי שממש התכוון לכך) את אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בשיווק שירות, מוצר או ארגון. הרי כל מנהל שיווק יודע שבעידן של תחרות גוברת קשה עד בלתי אפשרי לבדל את המוצר ממתחריו ברמת התכונות – כי מים הם מים הם מים: במסגרת מבחני טעימה שנערכו בשנים האחרונות בארצות הברית ובישראל בחלק גדול מהמקרים לא הצליחו המשתתפים להבדיל בין טעמם של המים המינרליים למי ברז "רגילים". כאשר לוקחים בחשבון את מרכזיות טעמם של המים בהחלטת הקנייה (לפי סקר גיאוקרטוגרפיה 26% מהצרכנים בישראל מעדיפים מים מינרלים על פני מי ברז בשל טעמם) – מדובר ללא ספק בנתון שניתן ללמוד ממנו.

חשיבות המיתוג להצלחת השיווק הארגוני באינטרנט

כל ניתוח SWOT לזיהוי האיומים העומדים בפני הארגון מתייחס בצורה כזו או אחרת לשוק התחרותי – המשמש לעיתים כחסם כניסה עבור שחקנים נוספים וגורר את הארגון לאסטרטגיה שיווקית של מלחמת מחירים. את האיום אפשר להפוך להזדמנות באמצעות מיתוג נכון: זה לא באמת משנה מה מראים מבחני הטעימה, כל עוד במבחן התוצאה הלקוח יבחר את "טעם החיים" של קוקה קולה שוב ושוב. כאשר השוק מוצף במוצרים ושירותים בעלי תכונות דומות שהצרכנים לא בהכרח מבדילים ביניהם, שובר השוויון  הוא המיתוג שלהם – האנשת המוצר שמבדלת אותו מהמתחרים, גורמת לצרכנים להעדיף אותו ולבצע קנייה חוזרת. לא בכדי חברות רבות רואות בשם החברה את הנכס היקר ביותר שלהן, ולמיתוג נכון השפעה מכרעת על השווי שלו.

רוצים לדעת עוד על מיתוג ?

זמן מעולה לפנות אלי עכשיו

זמן לא רע לקרוא גם על:
מדיה חברתית

קידום בגוגל בחיפה

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?