קידום בגוגל באמצעות תוכן – איך לגרום לזה להצליח ב 2021

119

אם אתם כותבים בלוג, מנהלים דף פייסבוק, טוויטר ו/או מעלים סרטונים לערוץ יוטיוב, אתם בעצם משווקים באמצעות תוכן.
השיווק באמצעות תוכן שונה מאשר השיווק והפרסום המסורתי בכמה דרכים וחשוב להבין את זה כדי שהמאמצים שלכם יהיו מוצלחים.

בפוסט "שיווק באמצעות תוכן – המדריך למתחילים" של kissmetrics, הם מצליחים להסביר בצורה מוצלחת מאוד את ההבדלים בין שתי הגישות:
פרסום מסורתי מסיח את דעתו של הצרכן בזמן פעולה אחרת (צפייה בטלוויזיה, קריאת עיתון, גלישה באתר, נסיעה בכביש וכו'), הפרסום הזה מסתמך על מיקום נכון, טקסט קליט וקריאטיב מוצלח כדי לתפוס את תשומת הלב לזמן קצר מאוד.

שיטת הפרסום הזו עובדת כבר די הרבה זמן אך יש בה מספר חסרונות: פרסומות מושכות את תשומת לב הצרכן לזמן קצר מאוד, אם בכלל, הפרסומת לכשעצמה לא נותנת שום ערך לצופה ויש בה סוג של הימור "הכל או כלום" – או שהצלחנו להשפיע על הצרכן או שלא. נכון שיש גם פרסום למטרות חשיפה ותדמית שאינו קורא לפעולה מיידית, אך עדיין, לא מדובר כאן על בניית יחסים לטווח ארוך.

שיווק באמצעות תוכן נותן לצרכן תוכן שהוא מעוניין בו בתמורה לרשות להמשיך לשלוח לו תוכן באמצעות דוא"ל או כל דרך אחרת לאורך זמן וגם להציע מוצרים או שירותים. במקום ליצור מודעות ופרסומות, העסק יוצר תכנים כמו פוסטים, סרטונים, תמונות וכו'. התוכן יכול להיות חינוכי או מבדר, אך באמצעותו נוצר אמון, וסמכות לעסק המייצר את התכנים הללו.

Art Of the Flight

רדבול היא אחת החברות שהבינה היטב את רעיון השיווק באמצעות תוכן כבר מזמן. החל מהפרסומות הפופולריות והמבדרות "רדבול נותן לך כנפיים", "תחרויות טיסה" שהם מארגנים כל שנה (אם אתם לא מכירים, מדובר על אירוע מושקע בו משתתפות קבוצות שמטרתן ליצור כלי תעופה שיחזיק באויר יותר זמן מהמתחרים. היצירתיות חוגגת והצופים נהנים לראות את חברי הקבוצה יחד עם כלי התעופה שלהם נוחתים בתוך מים (במקרה שלנו, בירקון). ועכשיו, סרט בהשתתפות טובי ה"סנובורדיסטים" בעולם The Art Of Flight:
כלות אורבניות
ולקינוח, דוגמא מקומית של בלוג העוסק בחתונות. בניגוד לאתרי החתונות המוכרים והגדולים, כלות אורבניות מציג את נושא החתונות מזווית קצת אחרת – אנושית יותר, מרגשת ובהחלטת טרנדית יותר. הבלוג הזה סובב כולו סביב תוכן.

שיווק באמצעות תוכן זה לא רק לכתוב בלוג ולמכור דרכו מוצרים או להרוויח כסף מהאינטרנט בכתיבת מאמרים-Adsense, זה לא רק לייצר מאמרים ולהפיץ אותם בכל מיני אתרים. הרעיון מאחורי שיווק באמצעות תוכן הוא ליצור משהו מעניין בעזרת הידע והיצירתיות שלך ולהשתמש בזה כדי למכור מוצר או שירות.

הנה כמה טכניקות של שיווק באמצעות תוכן שתוכלו ליישם בעסק שלכם:

  1. אם נשאר לכם זמן אחרי שביצעתם פעולות של קידום אורגני בגוגל צרו מיני-קורס חינמי המופץ באמצעות מייל. כלומר, גולש שנרשם, מקבל לדוא"ל שלו את הקורס בחלקים במשך זמן מסוים. זה עוזר לבנות אמון ומערכת יחסים עם לקוח פוטנציאלי.
  2. קחו פוסט או כתבה מוצלחת במיוחד, הוסיפו אימג'ים והפכו אותו למצגת או סרטון באמצעות Power Point או תוכנה להקלטת מסך.
  3. הפונקציה "זולות" (hangouts) של גוגל פלוס מאפשרת לעשות שיחות וידאו בקלות. הזמינו מספר אנשים מהתחום שלכם, דברו על נושא מסוים או בעיה כלשהי, שכל אחד מהמשתתפים יתרום את חלקו בהצעת פתרונות. תוכלו להקליט את השיחה ולהציע אותה בחינם או אף בתשלום לגולשים שלכם.
  4. צרו "מדריך קנייה" למוצר או אפילו שירות כלשהו. תייעצו לאנשים מה עליהם לבדוק, אילו שאלות לשאול וממה להימנע. לא צריך להפוך אותו לפרסומת שלכם, עם זאת, תוכלו כמובן להזכיר את השירות או המוצר שאתם מציעים ולהציגו. אם תתנו עצות אמיתיות ובעלות ערך, אנשים ישתמשו בזה ויעריכו.
  5. אתר שבו אתם משתפים ומפרסמים תוכן לא חייב להיקרא "בלוג". זה יכול להיות "מרכז ייעוץ", "מרכז הדרכה" או בית קפה וירטואלי". תהיו יצירתיים לגבי ההגדרה ובחרו משהו שידבר אל קהל היעד שלכם.

לאן כדאי ללכת מכאן?

כאן תוכלו לקרוא על כתיבה שיווקית

פה יש חומר מעולה על מיתוג אישי

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?