קידום בגוגל וכתיבת מייל שיווקי

3646374

כן לשמור על קשר במייל, לא לפרסם

לפני 40 שנה, ב-1971 ריי תומלינסון שלח את המייל הראשון.
גם לפני כן נשלחו הודעות אלקטרוניות ברשתות אחרות אך ניתן היה לשלוח אותן רק לאנשים שהשתמשו באותו המחשב.

למרות החשיבות של ההמצאה, ריי לא ייחס לזה חשיבות גדולה. הוא עבד אז בחברת BBN, החברה שפיתחה את ARFANET עבור משרד ההגנה האמריקאי שזוהי הרשת שקדמה לאינטרנט.

תומלינסון פיתח תוכנה פשוטה בשם SNDMSG שאפשרה לשלוח הודעות בין מחשבים הקשורים לאותו שרת. הוא השתמש בסימן @ כדי להפריד בין משתמש למחשב.

באמצע שנת 1971 השתמשו במייל כמה מאות משתמשים ברשת ארפאנט.

כעבור 40 שנה

היום, 40 שנה אחרי, זהו עדיין האחד הכלים הנפוצים ביותר לתקשורת דיגיטלית. ולכן, למרות שתקשורת באמצעות דוא"ל אינה קשורה לקידום אתרים או רשתות חברתיות באופן ישיר, זהו חלק חשוב מהנוכחות שלכם והמיתוג באינטרנט. למה? כי באמצעות שמירה על קשר עם רשימת התפוצה שלכם במייל, אתם מזכירים להם את השם שלכם ו/או של המותג שלכם, מספרים על עצמכם ובונים אמון.

כון שאנשים מתעדכנים בתכנים חדשים גם דרך חיפוש ורשתות חברתיות, אך אין ספק שהודעת מייל שמגיעה אליהם לתיבת הדואר היא משהו יותר אישי וממוקד.
עם זאת, אנחנו ממש לא רוצים לנצל לרעה את המצב הזה, במיוחד שהמשתמש הממוצע מקבל לפחות כמה ניוזלטרים ומיילים ביום.

מה שאנחנו כן רוצים לעשות הוא לספר לרשימת התפוצה שלנו כל מיני דברים שיכולים לעניין אותם. זה יכול להיות פוסט חדש בבלוג שלכם, זה יכול להיות וידאו חדש שהקלטתם וזה יכול להיות אפילו מבצע שאתם עושים או מוצר חדש. אבל שימו לב למילה "לספר" – הגולשים פיתחו מה שנקרא "עיוורון באנרים" וזה נוגע גם למיילים פרסומיים. אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מקבל מייל עם כותרת "מבצע!" קודם כל, יכול להיות שתוכנת המייל שלו תסנן את ההודעה הזו ותפנה אותה ישירות ל"דואר זבל" אבל גם אם לא, סביר מאוד להניח שהוא עצמו ישלח את ההודעה הזו ל"זבל" אפילו מבלי לפתוח אותה.

שיווק באינטרנט – הודעות, לא פליירים

יש כאלה הטוענים שכדאי לעצב את הודעות המייל שאתם שולחים לרשימת התפוצה שלכם. זה אפשרי, אבל צריך להקפיד מאוד על כך שהעיצוב רק מארגן את התוכן בתוך מסגרת ולא מפריע לו. הכי חשוב להימנע משליחת ניוזלטרים שהיו נפוצים לפני 6-7 שנים – תמונה מעוצבת שנראית, בעצם, כמו פלייר פרסומי. "עיוורון באנרים" זוכרים?

לדוגמא, נאמר שיש לכם חנות באינטרנט שמוכרת תכשיטים תוצרת יד והוספתם לאתר שרשרת חדשה של מעצבת צעירה. נסתכל על שני מקרים: באחד מהם, אתם יוצרים ניוזלטר מעוצב בו כתוב "חדש חדש! שרשרת מעוצבת בסגנון רטרו" עם תמונה של השרשרת. במקרה השני, אתם כותבים כמה שורות על המעצבת הצעירה ומספרים על כך שהוספתם לאתר שלכם שרשרת שלה כי אתם אוהבים את סגנון הרטרו וכי אתם מנסים לבצע קמפיין קידום אתרים בגוגל מצרפים תמונה יפה של המוצר ובסוף המייל כותבים "כאן תוכלו לראות את כל הפרטים ולקנות את השרשרת" (ומצרפים קישור או כפתור, כמובן).

איזה מהמקרים יביא יותר רכישות, לדעתכם?

גם אם אנשים לא יקנו את המוצר המסוים הזה מכל מיני סיבות, מייל מהסוג השני יגדיל באופן משמעותי את האמון שיש להם בכם ובחנות שלכם וגם את הסיכוי שאת המייל הבא שתשלחו הם יפתחו ולא ימחקו באופן אוטומטי. אתם מבינים את הרעיון. ומה שיפה בזה, שהאופציה הזו לא בהכרח דורשת יותר השקעה של זמן או כסף. אולי אפילו פחות.

כמובן, שאם תתחילו לשלוח מיילים כל יום, גם אם הם מעניינים ורלוונטיים, סביר מאוד שזה יעצבן ויביא לתוצאות הפוכות ממה שרציתם. הכל צריך להיות במידה.

לסיכום, שמירה על קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאלים דרך המייל היא דרך מצוינת להגדיל את החשיפה שלכם ואת הרכישות (או הפניות), בתנאי שאתם מתייחסים לזה כ"שמירה על קשר" ולא כ"פרסום".

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?