יחסי ציבור – יחצ באינטרנט

Digital, inbound marketing isometric vector illustration. Media advertising strategy, online pr campaign, promotion. Ads, content marketing 3d concept. Computer with megaphone isolated clipart

יחסי ציבור – איך מתחילים?

חשוב לזכור שיחסי ציבור אינם עומדים בפני עצמם, אלא מהווים חלק מהאסטרטגיה השיווקית של הארגון. לכן, כדי  להשיג את התוצאה הטובה ביותר צוות החשיבה הרב תחומי שלי יגדיר את מטרת הקמפיין, תוך הכרת הסביבה השיווקית וה UPS  של הארגון ביחס למתחרים. לאחר מכן נגדיר את תמהיל המדיה – מכתבות בטלוויזיה ועד לפרסום באינטרנט. באמצעות אנשי מקצוע שונים מתחומי יחסי ציבור, שיווק באינטרנט וכתיבה שיווקית נוציא אל הפועל את הקמפיין ונמדוד את תוצאותיו.

אם אתה לא שם, אתה לא קיים: מדוע צריך יחסי ציבור?

וודי אלן אמר ששבעים אחוז מההצלחה בחיים היא פשוט להופיע. יצירת נוכחות היא הבסיס להצלחה והעיקרון שמניע את עולם הפרסום – להודיע לעולם שאני כאן, שהמוצר שלי הוא הטוב ביותר או שיש לי מבצע שאסור לפספס. למרות חשיבותה הרבה של יצירת נוכחות להצלחת הארגון, שינויים טכנולוגיים בסביבת המאקרו מצריכים חיפוש דרכים נוספות להשגתה מלבד אפיקי הפרסום המסורתיים: סקר שפרסם מכון רותם TRI בשנת 2010 (ממש מזמן) מלמד ש 93% מבעלי הממירים המקליטים מעבירים את הפרסומות בזמן צפייה. תוסיפו לכך את הנטייה הטבעית של הצופה (שנהיה יותר ויותר מתוחכם) להתייחס לפרסומת בספקנות, ותקבלו שחיקה באפקטיביות של ערוץ השיווק הוותיק לטובת השיווק באינטרנט.

איך מייצרים נוכחות באמצעות יחסי ציבור?

המטרה של פעילות יחסי ציבור היא להביא לידיעת קהל המטרה פעולות שביצע הארגון כדי ליצור את המוניטין הרצוי. אך בשונה מפרסומת, פעולת יחסי הציבור באה לידי ביטוי בידיעות חדשותיות באמצעי המדיה השונים – ולכן נתפסת כיותר אמינה. פרסום כתבה אוהדת על פעילות הארגון בתכנית טלוויזיה, כתבה או מגזין תלויה בקשרי עיתונות של היחצ"ן – קשריו ויחסיו הבינאישיים עם העיתונאים והעורכים. אחת המיומנויות החשובות להצלחת פעילות יחסי ציבור היא הוצאה מקצועית של קומוניקט.

העיקרון שמאפשר לפעולת יחסי ציבור מסורתיים להצליח הוא האינטרס המשותף שיש לכם ולעיתונאי לפרסם אותה: אם יש לכם ידיעה מעניינת, סביר להניח שהעיתונאי שתמיד מחפש סיפורים טובים ישמח לפרסם אותה.  אך מעבר למידת העניין של הידיעה, ההחלטה האם לפרסם אותה או לא מתקבלת הרבה פעמים על סמך הקומוניקט – ההודעה לעיתונות. כנדבך מרכזי בהחלטת העיתונאי האם לפרסם ידיעה ועד כמה היא תהיה אוהדת, שווה להתעכב על מספר עקרונות בכתיבת קומוניקט.

מאחר ואתם מעוניינים שיתייחסו למידע שאתם רוצים לפרסם ככתבה עיתונאית, עליכם לעצב את הקומוניקט בהתאם עם טקסט המכיל כותרת ראשית וכותרות משנה. ברמת התוכן, כדי להפוך קומוניקט לידיעה חדשותית כדאי להיצמד לטכניקה של חמשת המ"מים לכתיבת ידיעה עיתונאית: מי – מי קהל היעד? מה – מה התוכן של הפעילות או האירוע? מדוע – מה המטרה של הפעילות? מתי – באיזה מועד תתקיים הפעילות? ומקום – היכן הפעילות עתידה להתרחש?   מעבר לשימוש בפורמט המקובל, הכותרת של הקומוניקט צריכה להיות מעניינת מספיק כדי לגרום לעיתונאי להמשיך ולקרוא, וליצור את התחושה שמדובר בסיפור מעניין.

עכשיו ברור יותר מתיי כדאי לשלב יחסי ציבור במאמצים השיווקיים?

זמן מעולה לפנות אליי עכשיו

 

שתפו את הפוסט

פתח וואטסאפ
איך אוכל לעזור?